תגובת נגד: רבנים ורבניות למען קהילת הלהט"ב

"שימוש בביטויים פוגעניים ומעליבים כמו 'סוטים' כלפי בני אדם שנבראו בצלם א-לוהים הוא דבר פסול ומסוכן", ציינו עשרות רבנים ורבניות במכתב תמיכה ב"אחינו ואחיותינו, הלהט"בים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/07/18 17:23 יט באב התשעח

תגובת נגד: רבנים ורבניות למען קהילת הלהט"ב
מצעד הגאווה בירושלים, צילום: גילי יערי/פלאש 90

קהילת הלהט"ב הותקפה בשבוע שעבר על ידי שורת רבנים שיצאו בגילוי דעת נגד מאבקה בחוק הפונדקאות. היום (שלישי) החליטו שורת רבנים ורבניות לפרסם מכתב תמיכה בקהילה הגאה תחת הכותרת: "הצהרה רבנית נגד אפליה ושיח פוגעני כלפי הקהילה הלהט"בית".

במכתב, אותו יזמו הרב יצחק אייזנר רב קהילה ומנהל בית ספר לשעבר והרב אבידן פרידמן ממכון שלום הרטמן, נכתב "אחינו ואחיותינו, הלהט"בים, יהודים יקרים ואהובים, אנו החתומים מטה, רבנים ורבניות אורתודוקסים המחויבים לתורת חיים ואהבת חסד, מרגישים חובה דתית ומוסרית להשמיע קול תורני אחר מזה הנשמע לאחרונה מפי רבנים אחרים; קול תומך ומחזק".

עשרות החותמים והחותמות, שעשו זאת במסגרת חברותם בארגון רבני ורבניות 'תורת חיים', ציינו כי אמנם, "סוגיית הפונדקאות מעלה שאלות מוסריות מורכבות ושנויות במחלוקת. אך יש גם דברים פשוטים וברורים.

"זה דבר פשוט ששימוש בביטויים פוגעניים ומעליבים כמו 'סוטים' כלפי בני אדם שנבראו בצלם א-לוהים הוא דבר פסול ומסוכן, ובוודאי  כשהמילים יוצאות מפי רבנים שמצווים: 'היזהרו בדבריכם'. ערעור על הנורמליות של קבוצה יקרה בישראל הוא המכין את התשתית לאלימות נוראית, מילולית ופיזית, שאותה קבוצה סובלת ממנה יום יום. ראינו היטב לפני שלוש שנים לאן שיח כזה מוביל, כשדם נקי נשפך ברחובות ירושלים". 

בין החותמים על המכתב ניתן לציין את הרב צבי קורן מרעננה, הרבנית אוריה מבורך ממדרשת לינדלבאום, ראשת בית המדרש במדרשת עין הנצי"ב, הרבנית רחל קרן ועוד.

מכתב התמיכה בלהט"ב של הרבנים והרבניות

מכתב התמיכה בלהט"ב של הרבנים והרבניותצילום: צילום מסך

בשבוע שעבר יצאו שורת רבנים, כמו הרב טאו, הרב אבינר, הרב אליהו ונוספים במכתב תמיכה ברב אריה שטרן ונגד קהילת הלהט"ב. "הטרור האגרסיבי", כתבו, "המלווה בשטיפת מוח תקשורתית השכם והערב על מנת להכשיר את הלבבות כאילו יש כאן איזשהו מושג של 'משפחה' ולהרוס את מושג המשפחתיות ולהפוך את הסוטים לגיבורים, לא יצלח, כמו גם הניסיון לסתום פיות של רבנים ואנשים שפויים ולהפוך אותם לקיצוניים והזויים".

במכתב התמיכה של הרבנים, שחלקם אף משתייך לארגון רבני ורבניות בית הלל, נכתב כי "אכן, ההתפרקות של מוסד המשפחה בימינו מדאיגה גם אותנו, ולכן עלינו לתמוך בכל ילד, ולהימנע מלקבוע מראש, ללא כל ביסוס, כי חייו יהיו אומללים בגלל הזהות המינית של הוריו. עלינו לשאוף שלכל ילד וילדה תהיה סביבה בטוחה, תומכת ואוהבת.

"גם הפסוקים "ואהבת לרעך כמוך" ו"לא תעמוד על דם רעך" כתובים בספר ויקרא, וכרבנים ורבניות המחויבים לתורה ש"דרכיה דרכי נעם, וכל נתיבותיה שלום" אסור להתעלם מהם או להקל ראש בהם". 

לסיום קראו "לכל הקהילות להוציא מתוק מעז, ולהכפיל את המאמצים להפוך את בתי הכנסת שלנו, את בתינו ואת קהילותינו למקומות בטוחים ומכילים בעבור להט"בים. במקום שנאה אנחנו מציעים אהבה. במקום התנשאות אנו מבקשים עבורם שוויון".