בשירות הלאומי משיבים מלחמה

סערה סביב דבריו של אבי גבאי שיצא נגד פעילותן של בנות השירות בבתי הספר. השר אורי אריאל תוקף את גבאי: "תלמד איך צריך להתנהג כמנהיג"

חדשות כיפה מירב כהן 16/10/18 16:34 ז בחשון התשעט

בשירות הלאומי משיבים מלחמה
מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי היוצא, שר שלום ג'רבי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שר-שלום ג'רבי, מנכ''ל רשות השירות הלאומי-אזרחי לשעבר תוקף את דברי יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי: "דבריו לא מכבדים אותו". גם שר הממונה על השירות הלאומי, אורי אריאל לא נשאר חייב: "הציפייה ממך היא ליותר"

ג'רבי, המנכ"ל היוצא של השרות לאומי-אזרחי יוצא להגנת בנות השירות הלאומי אחרי שיו"ר מפלגת העבודה גבאי תקף את עבודת בנות השרות הלאומי בבתי הספר:  "כל מי שפעם פגש מכלי ראשון את עשיית המתנדבות במסגרות החינוך כולל מתנדבות זהות בבתי הספר הממלכתיים, יודע שתכני הלימוד שהן מעבירות הם תכנים מקרבים וחיוביים שנועדו להכיר לצעירים את מושגי היהדות שלא תמיד צוות ההוראה יודע ומעוניין להעביר".

גבאי התריע מפני הכפייה הדתית שעוברים ילדי ישראל בבתי הספר ע"י בנות השרות: "החופש לשלוח את הילדים שלך לבית הספר ולא לחשוש שבת שירות לאומי תלמד אותם ש'ההורים החילונים שלהם פחות טובים ממה שצריך'" והזהיר "זה מה שעושים לחלקם בבית הספר" 

ג'רבי תקף את דבריו של חבר הכנסת: "מתנדבות השירות הלאומי הן זכות ולא חובה עבור בתי הספר. כל הבנות נכנסות על פי דרישת המנהלים ולכן מגוחכת הטענה כאילו יש כאן רכיב כלשהו של כפייה או הכנסת תכנים שאינם תואמים לרוח בית הספר". ופנה לגבאי באופן אישי: "אני קורא לח''כ גבאי לחזור בו מדבריו ולהוקיר את עשיית המתנדבות למען המדינה והחברה''.

השר אורי אריאל, שתחת משרדו פועל השירות הלאומי-אזרחי תוקף גם הוא את גבאי: "ככה לא מתנהג מנהיג האופוזיציה מר אבי גבאי. הציפייה ממך היא ליותר. השירות הלאומי הוא הסיירת החברתית של המדינה והעם. הלוקחים בו חלק עושים עבודה נהדרת ימים כלילות. מי שרוצה לוקח, מי שלא, לא חייב. תלמד את זה, תפנים וכך תבין איך צריך להתנהג מנהיג ברמה הלאומית".