שר הכלכלה תומך בישראל גנץ לראשות מועצת בנימין

שר הכלכלה אלי כהן וסגן מועצת בנימין ביקרו בעסקים במועצה האזורית בבנימין ודנו בשיתופי פעולה עתידיים: "המועצה האזורית בנימין היא מועצה חשובה ומועצה מרכזית אנחנו משקעים בה הרבה בפיתוח הכלכלה והתעשייה."  

חדשות כיפה מירב כהן 06/09/18 16:01 כו באלול התשעח

שר הכלכלה תומך בישראל גנץ לראשות מועצת בנימין
צילום: מטה ישראל גנץ

שר הכלכלה, אלי כהן וסגן ראש מועצת בנימין, והמועמד לראשותה ישראל גנץ,ביקרו בעסקים במועצה ודנו בחיזוק וקידום העסקים המקומיים. שר הכלכלה אלי כהן הביע תמיכה בגנץ והבטחה להמשך שיתוף פעולה פורה עימו למען העסקים וההתיישבות בבנימין. 

עשרות בעלי עסקים ממזרח ומערב בנימין הגיעו היום לשני מפגשים משותפים של שר הכלכלה אלי כהן וסגן ראש מועצת בנימין, והמועמד לראשותה ישראל גנץ, אשר עסק בחיזוק וקידום העסקים המקומיים. המפגש הראשון התקיים ביקב פסגות ובו נהנו המשתתפים מאירוח ביקב, ארוחה קלה, שיחה פתוחה עם השר ועם גנץ על קידום העסקים, הרמת כוסית וכן חלוקת שי לשר- יין מיקב פסגות וערכה ממפעל 'סבונטו' המקומי.

המפגש השני התקיים במבוא חורון, בארכיביון, אשר אירח את המפגש ובו בעלי העסקים שלקחו חלק הרימו כוסית ושוחחו עם השר ועם גנץ על קידום העסקים, שם פגש אותם רונן כהן צמח, מנכ"ל ובעלים של הארכיביון ויו"ר פורום העסקים בבנימין.

השר אלי כהן אשר עבד עם גנץ בקדנציה האחרונה לחיזוק העסקים בבנימין החליט להגיע ערב השנה ע״מ לפגוש יחד עם ישראל גנץ את בעלי העסקים במטרה לשמוע ולקדם פתרונות לבעיות שעלו. 

צילום: מטה ישראל גנץ

במהלך המפגש הביע שר הכלכלה אלי כהן תמיכה בגנץ ופירגן לו על עבודתו בשנים האחרונות למען קידום העסקים בבנימין: "עבדתי איתו. יש לו את הידע, היכולות והניסיון. ישראל בע"ה הוא ראש המועצה הבא! ישראל יודע לעבוד על הדברים. הוא כבר עבד מולנו, מכיר את הממשלה, מכיר את הפעילות, ואנחנו כאן להמשיך ולתת דחיפה".

בין היתר, נידונו נושאים כמו הקצאת קרקעות בשילה והשר התחייב כי בעיות הקצאות הקרקע באזור התעשיה בשילה ייפתרו ואמר שיש תעדוף לפי היקף יצור והיקף עובדים. על כן המשרד יקצה תיקצוב תיעודי לשילה בהחלטת ממשלה. 

עוד נידון פתרונות תעסוקה לנשים, התמודדות עם תביעות פלסטינים והעסקתם, העסקת בעלי מוגבלויות, הקצאות קרקע מנהל אזורי פיתוח, עסקים ומפעלים בשער בנימין, "אזור עדיפות" והטבות לעסקים קטנים, חרמות, פייתוח קורסי יזמות לתושבי בנימין ועוד.

שר הכלכלה אלי כהן ציין כי "המועצה האזורית בנימין היא מועצה חשובה ומועצה מרכזית אנחנו משקעים בה הרבה בפיתוח הכלכלה והתעשייה.  מההיכרות והניסיון שלי עם ישראל גנץ, יש לו את הידע והיכולות, את הניסיון, עבדתי איתו על הנושא הזה באופן קרוב, יש כבר תכניות שאנחנו עובדים עליהם ממש בימים אלו וכל זה מתוך כוונה לדאוג ולהמשיך את התנופה. גם באזורים האלה חלק גדול מאיכות החיים שאזורי התעסוקה נמצאים גם קרוב לאנשים, גם לסביבת המגורים, כדי לשלב בין חיי העבודה לחיי המשפחה.

"אחד הדברים שנשים עליהם דגש, זה שיש אוכלוסיה איכותית ומעולה ביהודה ושומרון בכלל ובמוא"ז בנימין בפרט- ואני אומר לך, אנחנו הולכים להביא לכאן הייטק. זאת הבשורה. התחלנו כאן בהשקעה להקמת חממה ואין לי ספק שאת החממה הזאת אנחנו נקדם בצורה משמעותית בהמשך. אנחנו כאן להמשיך ולתת דחיפה. חיזוק ההתיישבות, בנייה למגורים וחיזוק הכלכלה". 

צילום: מטה ישראל גנץ

סגן ראש מועצת בנימין והמועמד לראשותה ישראל גנץ אמר: "אני מודה לשר על התמיכה המרגשת. העובדים, התעשיינים, כל בעלי העסקים- זה הלב שלנו. אנחנו במועצה הולכים להשקיע בהם, הם אלפי אנשים. אנחנו נשים על כך דגש. אנחנו כבר פועלים מול משרד הכלכלה בשנים האחרונות. אני מודה לשר, הוא ידיד טוב שעוזר ועוד קשה למען תושבי בנימין. אנחנו הולכים לעשות בתחום הזה שינוי, מהפכה של ממש. להשקיע באנשים ואתם תראו, כראש המועצה בשנים הבאות, זינוק אדיר של הסיוע והעזרה לבעלי העסקים במקום. יהיה כאן שינוי משמעותי מאוד. תודה לשר על כל העזרה".

רונן כהן צמח, מנכ"ל ובעלים של הארכיביון ויו"ר פורום העסקים בבנימין אמר: "התרשמתי מישראל מאוד, מרמת הבקיאות והירידה לפרטים. תושבי בנימין רואים את הרמה הגבוהה, המקצועיות, את הידע הנרחב ואת הרצון לשרת את התושב, ובע"ה תושבי בנימין יהיו מרוצים מהתפקוד שלך וזה יהיה לטובת כולם כשתהיה ראש מועצה".