שר החינוך יפעל לקיצור חופשות התלמידים: "המצב בישראל לא הגיוני"

ההורים ישמחו, התלמידים והמורים קצת פחות: שר החינוך נפתלי בנט הצהיר כי אחת ממטרותיו העיקריות היא קיצור החופשות בבית הספר, "אין מתאם בין החופשות של ההורים לאלו של הילדים". על סערת הקוד האתי באקדמיה הוא שאל "האם זה הגיוני שמרצים יקראו לחרם וימשיכו לקבל משכורת מכולנו? "

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/06/17 08:41 כד בסיון התשעז

שר החינוך יפעל לקיצור חופשות התלמידים:  "המצב בישראל לא הגיוני"
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר החינוך נפתלי בנט, סימן אמש (מוצאי שבת) את אחד מיעדיו הקרובים, קיצור משך החופשות של תלמידי ומורי ישראל.

"אני פועל בכל כוחי לתת פתרון להורים בעניין החופשות", אמר בנט לחדשות 2 והוסיף כי, "זה יהיה טוב לכלכלה, לילדים ובעיקר להורים בישראל".

שר החינוך הוסיף כי "המצב בישראל לא הגיוני - אין מתאם בין החופשות של ההורים לאלו של הילדים ולכן יש על שולחני כמה אפשרויות". לדבריו, הוא "נחוש מאוד לתת מענה לעניין ואני מבשר שפניתי לשר האוצר. המורים לא ייפגעו בפעולה".

בהתייחס לסערת הקוד האתי שחיבר לבקשתו פרופ' אסא כשר הוא אמר כי הוא "חושב שהקוד האתי בא להציל את האקדמיה מעצמה. האם זה נראה הגיוני שמרצים ישראלים יקראו לחרם על עצמם וימשיכו לקבל משכורת מכולנו? זה נראה למישהו הגיוני שאוניברסיטה תקיים קליניקה משפטית עם בצלם או תרמוס סטודנט כי עמדתו לא תואמת למרצה?".

בנט התבקש גם להתייחס לדיבורים סביב ההסדר מדיני שארה"ב מבקשת לקדם וטען כי "משא ומתן אני מניח שיהיה, הסדר לא יהיה במובן של מדינה פלסטינית וזה ברור לכולם. היינו בסרט הזה 25 שנה ולא מטריד אותי המשא ומתן, אלא שיוצרים ציפיות שבעקבותיהן באים גלי טרור".

בהמשך הוא התייחס גם ליוזמתו, לפיה כדי להחליט על חלוקת ירושלים יהיה צורך ברוב של 80 חברי כנסת. "הדרך להגיע לשלום אמת", הוא הסביר, "היא להבהיר את העמדה הבסיסית. הדרך לשלום עוברת דרך האיחוד של ירושלים ושיריון ירושלים באמצעות 80 ח"כים זה צעד הכרחי שהיה צריך להיעשות מזמן. לא יכולה להיות פשרה בנושא ירושלים כי היא חייבת להישאר מאוחדת תמיד".