שר הבטחון: "אין פריצת דרך משמעותית במגעים עם החמאס"

ליברמן סייר היום באשקלון ואמר כי יש "מאמץ בלתי פוסק להגיע לשחרור ארבעת האזרחים שלנו". באשר להתפתחויות בגזרה הסורית, אמר כי "אנחנו לומדים את ההבנות בין הנשיא טראמפ לנשיא פוטין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/17 20:19 טו בתמוז התשעז

שר הבטחון: "אין פריצת דרך משמעותית במגעים עם החמאס"
שר הבטחון ליברמן, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

  "אין שום פריצת דרך משמעותית" כך אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כאשר התייחסלפרסומים על התקרבות במגעים עם חמאס בנושא הנעדרים הישראלים ברצועת עזה. ליברמן אמר את הדברים כשהשתתף היום (ראשון) כאורחו של ראש העיר, תומר גלאם,בסיור באשקלון. 
  
ליברמן ציין כי: "כדאי מאוד שהדברים יהיו ברורים. יש מאמץ בלתי פוסק להגיע לשחרור ארבעת האזרחים שלנו שנמצאים שם ברצועת עזה. שני חיילים ושני אזרחים, ואנחנו לא נפסיק את המאמץ אף לא לרגע אחד עד שנראה אותם כאן במדינת ישראל. אין שום פריצת דרך משמעותית. המאמץ נמשך כל הזמן". לשאלה האם הוא תומך בעסקה עם החמאס, אמר ליברמן כי "המחויבות לשחרר את חיילינו ואזרחנו היא מוחלטת, ואנו ממשיכים במתווה הזה ועושים מאמץ מקסימלי". 

לגבי אלאור אזריה אמר ליברמן: "רק אחרי שיינתן גזר הדין, לרמטכ"ל יש זכות להעניק חנינה. אמרתי מראש שחבל שהמשפחה לא הקשיבה למה שאמרתי: צריך להגיע לסיום הפרשה במסגרת הצבא. יש מספיק תקדימים ואני מקווה שנראה את סיום הפרשה במהרה". 

אלאור אזריה

אלאור אזריהצילום: פלאש 90

באשר להתפתחויות בגזרה הסורית, אמר ליברמן כי "לגבי מה שקורה בדרום סוריה בגזרת רמת הגולן: אנחנו רק לומדים את ההבנות בין הנשיא טראמפ לנשיא פוטין. אנחנו נלמד את כל הפרטים. בכל מקרה, מדינת ישראל שומרת על חופש פעולה מוחלט, בלי קשר לשום הבנות, בלי קשר לשום התפתחויות. אנחנו אחראים בלעדיים על ביטחונם של אזרחי ישראל, ולכן חופש הפעולה מבחינתנו הוא מוחלט. כל מה שדרוש, כל מה שנחוץ - אנחנו נעשה". 

"מי שרוצה שלום יהיה מוכן למלחמה. צבא ההגנה לישראל ממשיך להשתפר ולהיות מוכן לכל תרחיש. כל המזרח התיכון מתחמש בממדים שלא הכרנו, ולכן צריך לפעול באחריות. אנחנו מודעים לכל מה שקורה ברצועה ולא יושבים בחיבוק ידיים וכל מה שצריך לעשות נעשה, מקווה שבאשקלון ועוטף עזה יזכו לשקט וצמיחה".