שר האוצר האמריקני: "צעד גדול ביחסינו עם ישראל"

באירוע מיוחד של ה-OU לציון העברת השגרירות לירושלים, הבהיר סטיב מנוצ'ין כי המהלך "עולה בקנה אחד עם האינטרסים של אמריקה". השגריר פרידמן: "לא היה קורה ללא הבהירות המוסרית והמאמץ של טראמפ"

חדשות כיפה דויד ליבנה 14/05/18 12:39 כט באייר התשעח

שר האוצר האמריקני: "צעד גדול ביחסינו עם ישראל"
שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין, באירוע לציון העברת השגרירות לירושלים, צילום: אליהו ינאי

"העברת השגרירות לירושלים עולה בקנה אחד עם האינטרסים של אמריקה", כך אמר הבוקר (ב') שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין, באירוע מיוחד לציון המהלך ההיסטורי, שנערך במלון וולדורף אסטוריה בבירה.

במהלך האירוע, שנערך ביוזמת ארגון ה-OU העולמי ובהשתתפות פוליטיקאים בכירים משתי המדינות, אמר מנוצ'ין: "נשיאים רבים דחו את העברת השגרירות לירושלים בשל סיבות של ביטחון לאומי. הנשיא טראמפ חתם על הצו כי העברת השגרירות לירושלים עולה בקנה אחד עם האינטרסים של הביטחון הלאומי של אמריקה. זהו צעד גדול ביחסינו עם ישראל". 

שר האוצר האמריקני התייחס גם לפרישתה של ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן, ואמר: "הנשיא טראמפ סרב לחתום על הסכם הגרעין עם איראן. זהו הדבר הנכון ביותר כדי להגן על ארה"ב, ישראל, האזור ויתר מדינות העולם". 

שגריר  ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, שקיבל מה-OU מזוזה כמתנה המסמלת את חניכת השגרירות, ציין: "אני בר מזל להיות אחד המקבלים הראשיים של האהבה מהקהילה היהודית והקהילה האוונגליסטית במעמד הזה של העברת השגרירות. היום ההיסטורי הזה לא היה קורה ללא הבהירות המוסרית והמאמץ של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. 

"אני מודה למחלקת המדינה, מודה לסגן מזכיר המדינה ג'ון סאליבן שהוביל את העברת השגרירות, למזכיר המדינה מייק פומפאו ולתמיכה של המשרד ושל המועצה לביטחון לאומי, לג'ון בולטון - תומך מובהק של ישראל והיועץ לביטחון לאומי, וכן לאלו שעבדו קשה לחיזוק היחסים - ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט. אני רוצה לומר לחבריי היהודים - כשזה מגיע לערכים שלנו, למדינת ישראל - אתם לא לבד". 

השגריר פרידמן עם המזוזה

השגריר פרידמן עם המזוזהצילום: אליהו ינאי

שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, אמר: "עבורי זהו אירוע מיוחד, אני עומד כאן כשר ירושלים ומורשת, זהו יום סמלי לעירנו ולבירה באירוע של OU העולמי. 51 שנים לאחר חזרתנו למקומות הקדושים אנו יכולים לראות שאם אנחנו מאמינים במשהו - הוא קורה".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, שנכח גם הוא באירוע, אמר: "אני שמח להיות כאן עם ה- OU שמכיר מילדות. תודה על השלב המדהים הזה בזכות הנשיא טראמפ, הצעד האמיץ הזה עושה צדק, ואנחנו אסירי תודה. 'השם עוז לעמו ייתן השם יברך את עמו בשלום'- צריך עוז וצריך שלום". 

מושל פלורידה ריק סקוט, בירך את ה-OU על קיום האירוע "ביום הלא יאומן הזה", ואמר: " זה כבוד גדול עבורי להיות כאן, תודה לשגריר פרידמן. זהו יום היסטורי עם הכרזתו של הנשיא טראמפ. אנחנו ידידי ישראל, עושים כל שביכולתנו לעשות למען הקהילה היהודית הגדולה אצלנו". 

נשיא OU העולמי, הרב משה ביין, אמר: "זהו יום שמחה מיוחד ל-OU, כל יום כזה הוא תפילה לאל, יש תפילת שבח, ותפילת בקשה, היום חוגגים את שני סוגי התפילה. ירושלים לא רק מאוחדת ומוכרת על ידי ארה"ב, אלא לפיד של חירות בעולם, המזוהה עם מורשתנו וזכותנו על העיר. 

"תודה רבה לממשל טראמפ, לנשיא, לצוותו וליועציו עבור ההכרה שלהם, ועבור היותם שליחי האל בנושא. אנו מבקשים מהקדוש ברוך הוא שייקח אותנו לבניין בית המקדש ממש כאן, לא רחוק. זה מה שכולנו מייחלים ומתפללים וזהו היום שבו אנחנו מבקשים שנגיע ליום זה במהרה בימינו".

מנכ"ל OU ישראל, הרב אבי ברמן, הוסיף: "העברת השגרירות לירושלים היא רגע היסטורי שאנחנו מקדמים ומייחלים עבורו קרוב ליובל שנים. אנו נרגשים ומודים לממשל האמריקאי בראשות הנשיא דונלד טראמפ על התמיכה הברורה בישראל ועשיית צדק היסטורי עם העם היהודי".