אלשיך על העברת השגרירות: אין התראות חריגות

מפכ"ל המשטרה שיגר מסר מרגיע לקראת הטקס בי-ם, ואמר כי למרות שאין אינדיקציה חריגה האירוע "מקבל מערכת אבטחתית אינטנסיבית". לדבריו, "המטרה היא לתת מעטפת ביטחונית כדי שהאזרחים ירגישו בטוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/18 11:12 כט באייר התשעח

אלשיך על העברת השגרירות: אין התראות חריגות
אבטחה בכניסה לשגרירות ארה"ב החדשה בירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"יש כל הזמן התראות אבל גם כעת הן לא מאוד חריגות", כך אמר מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, בהתייחסות לטקס העברת השגרירות האמריקנית לירושלים שיתקיים היום (ב'). לדבריו, "המטרה היא לתת מעטפת ביטחונית כדי שהאזרחים ירגישו בטוח".

בריאיון לבנצי לייזרוביץ מרדיו קול חי שפורסם הבוקר, התייחס אלשיך לרגישות סביב פתיחת השגרירות החדשה בירושלים, ואמר: "המענה האמיתי הוא הטיפול התשתיתי לסיכול פיגועים שקיים כל הזמן. יש כל הזמן התראות אבל גם כעת הן לא מאוד חריגות. ההתראות מסוכלות ושומרות על השקט. 

"מצד שני, זה מצב יציב. אין איזה פיק ותהליך שצריך להתרגש ממנו. באירוע הזה, אנחנו לא מזהים שהוא גורר עלייה בהתראות אבל הוא מקבל מערכת אבטחתית אינטנסיבית כפי שהוא מחייב לאור הפוטנציאל שלו. אנחנו מאפשרים גם את האירוע וגם את המחאות לאירוע, אבל ברוך השם, הן מתוכננות ומקבלות רישיון ומתואמות אתנו. הם יקבלו את האפשרות להפגין".

אלשיך הוסיף כי "המצב הבסיסי הוא שבכל רגע נתון, מסוכלים ניסיונות פיגועים. המטרה שלנו, לא להתייחס לכל ניסיון פיגוע שמטופל כל העת. המטרה היא לתת מעטפת ביטחונית לאירוע כזה שהאזרחים ירגישו בטוח".

לקראת חג הרמדאן המוסלמי שיחל מחר, אמר המפכ"ל: "הרמדאן בפתח. משמעותו בעיקר אפשרות להמוני מוסלמים לעלות להר הבית. בדרך כלל רמדאן עובר בשקט ויש פחות הפרות סדר. יש יותר התרכזות ברמדאן עצמו. נקווה שגם הוא יעבור בשלום".

אלשיך בדיון בוועדת הפנים

מסר מרגיע. אלשיך צילום: יונתן זינדל/פלאש 90