"שקר מוחלט, מעולם לא ביקשתי להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד"

בתכנית "עובדה" פורסם כי רה"מ ביקש מראש השב"כ לשעבר יורם כהן להאזין לטלפונים של הרמטכ"ל דאז בני גנץ ושל ראש המוסד תמיר פרדו. נתניהו הכחיש נחרצות: "אין גבול לשקרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/18 09:25 יח בסיון התשעח

"שקר מוחלט, מעולם לא ביקשתי להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד"
נתניהו ופרדו, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש הבוקר (ו') נחרצות את הדיווח ששודר בתכנית "עובדה", לפיו הוא ביקש מראש השב"כ לשעבר יורם כהן להאזין לראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ולרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. "מעולם לא ביקשתי להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד. זהו שקר מוחלט. אין גבול לשקרים", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

ב"עובדה" נטען כי נתניהו פנה לראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, וביקש ממנו להאזין לטלפונים של הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, ושל ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו. נתניהו הציג את הבקשה בפני כהן בימיו הראשונים כראש השב"כ, אך כהן סירב לה בטענה כי "השב"כ לא אמור לעשות שימוש באמצעים קיצוניים כאלה כנגד האנשים שעומדים בראש הצבא והמוסד".

פרדו הגיב לדברים בתכנית "עובדה", ואמר: "לשים האזנה זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות. אני מעולם לא ביקשתי לשים האזנה על מישהו מעובדי המוסד. מעולם. זה לא חלף אפילו בדעתי. בעיניי זה מחוץ לכללי המשחק. אני לא רוצה להאמין שבמדינת ישראל שהיא מדינה דמוקרטית, ראש הממשלה יבקש מראש השב"כ לשים האזנה על הרמטכ"ל או עליי. אם הוא לא מאמין בנו, הוא יכול לגרום לנו לסיים את התפקיד תוך עשר דקות". 

לדבריו, "זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות. אם הייתי יודע דבר כזה, הדבר הנכון שהייתי צריך לעשות זה לקום וללכת ולהגיד, זה לא המשחק שלי".

מלשכת ראש הממשלה נמסר אמש בתגובה לטענות: "הטענה שראש הממשלה ביקש מראש השב"כ לבצע האזנות לרמטכ"ל ולראש המוסד מופרכת לחלוטין. זהו עיוות מוחלט של מאמצים מערכתיים שנעשים מעת לעת כדי לשמור על ביטחון מידע בנושאים רגישים בעלי חשיבות עליונה לביטחון ישראל. ההחלטה באילו אמצעים להשתמש ומול אילו גורמים, נתונה בידי הגורמים המוסמכים".