סגן שר הביטחון נגד תמיר פרדו: "ניסיון לפוטש וחיפוש כותרות"

הרב אלי בן דהן לא אהב את הדברים שאמר ראש המוסד לשעבר, לפיהם בשנת 2011 כשקיבל הוראה להיות מוכן לתקיפה באיראן מנתניהו הוא בחן את הנושא מבחינה משפטית, "בדמוקרטיה נבחרי העם הם המחליטים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/05/18 15:35 יז בסיון התשעח

סגן שר הביטחון נגד תמיר פרדו: "ניסיון לפוטש וחיפוש כותרות"
סגן שר הביטחון בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במערכת הפוליטית היו מי שלא אהבו את דברי ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, שפורסמו היום (חמישי) בנושא התקיפה באיראן שאותה העלה נתניהו על הפרק בשנת 2001.

"מה שתמיר פרדו עשה זה לא פחות מפוטש וחיפוש כותרות", אמר סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שציין כי "בדמוקרטיה נבחרי העם הם המחליטים".

לדבריו, "אסור שנושאי תפקיד במגזר הציבורי, יסרבו לקיים את הוראות הממשלה שנבחרה על ידי אזרחי ישראל. הבחירה שלו לחשוף את הנושא בעיצומו של מאבק בינלאומי אל מול מדינת הטרור איראן, מעידה על חוסר אחריות מהמדרגה הראשונה".

מוקדם יותר פורסם כי ראש המוסד לשעבר התראיין לתכנית 'עובדה', שתשודר הערב, וחשף כי לפני 7 שנים ראש הממשלה בנימין נתניהו הניח על השולחן את האפשרות הממשית לתקוף באיראן ואף הנחה את המוסד וצה"ל להגיע למצב של מוכנות לתקיפה 15 יום מרגע הינתן הפקודה.

נתניהו ופדרו

נתניהו ופדרוצילום: פלאש 90. קובי גדעון

אחד מבכירי מערכת הביטחון דאז ראה בכך הכרזת מלחמה, אך בצעד חסר תקדים בחן את פקודת נתניהו מבחינה חוקית, "עשיתי בירורים מכל מה שיכולתי לעשות. בדקתי עם ראשי מוסד קודמים, בדקתי החל מחקה (יצחק חופי) שהיה ראש המוסד, ועד מאיר דגן ועד בכלל. בדקתי עם יועצים משפטיים. התייעצתי עם כל מי שיכולתי להתייעץ בשביל להבין מי מוסמך לתת הנחיות בכל נושא של פתיחה במלחמה". בנוסף הוא פנה ליועץ המשפטי לממשלה ואף שקל להתפטר.

סגן השר, ד"ר מייקל אורן מכולנו תקף גם הוא את הדברים ואמר כי "היום, תופעת הביטחוניסטים והלשעברים שיוצאים כנגד פעולות הממשלה רק הולכת וגוברת. חשוב לזכור שמרביתם אינם רואים את התמונה הכוללת ואינם מודעים לכל הגורמים שהובילו להחלטה כזאת או אחרת. הם אינם מיומנים בתחום קבלת ההחלטות במישור המדיני-אסטרטגי הבינלאומי. יתרה מכך, ראש הממשלה צריך לסמוך על האנשים אותם הוא ממנה".

עוד הוא אמר כי "החשש שביטחוניסט יפנה ליועץ המשפטי או לתקשורת או למנהיגים זרים כנגד החלטה של נבחרי הציבור פוגעת בממלכתיות של המדינה ובביטחונה".