שקד: "רה"מ לא רצה להעלות את חוות גלעד לדיון"

שרת המשפטים התייחסה לכך שנושא הסדרת המאחז לא יעלה לדיון בממשלה, והדגישה כי "מסיבותיו שלו הוא לא רצה להעלות אותה היום". לדבריה, "אין שום סיבה לדחות את זה, מקווים שזה נדחה אך ורק בשבוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/18 09:23 יב בשבט התשעח

שקד: "רה"מ לא רצה להעלות את חוות גלעד לדיון"
איילת שקד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

אחרי שנודע כי נושא הסדרת חוות גלעד שוב לא יעלה לדיון בממשלה, התייחסה הבוקר (א') שרת המשפטים איילת שקד לעיכוב המתמשך למרות הבטחות השרים, והטילה את האחריות על ראש הממשלה נתניהו. 

בריאיון לגל"צ אמרה שקד כי "הצעת המחליטים שהכין שר הביטחון להסדרת חוות גלעד מוכנה, והיועץ המשפטי לממשלה אישר אותה. כל מה שנותר הוא להעלות אותה להצבעה בממשלה. ראש הממשלה מסיבותיו שלו לא רצה להעלות אותה היום".

לדבריה, "אנחנו ציפינו שיעלה אותה היום ואנחנו מאוד מקווים ומצפים שהוא דחה את זה רק בשבוע ושזה יעלה בשבוע הבא. לא הייתה שום סיבה לא להעלות את זה היום ולכן אנחנו מקווים שזה נדחה אך ורק בשבוע ונעשה כל מה שביכולתנו כדי שזה יעלה ויאושר בשבוע הבא. אין שום סיבה לדחות את זה".

 אמש התייחס ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לכך שהנושא לא יעלה לדיון בישיבת הממשלה, ואמר: "אני לא רואה אופציה שממשלה לאומית לא תאשר את חוות גלעד. אני מתקשה להבין מה עוצר את הממשלה הזו מלהעלות את הנושא על סדר היום, לאחר שברור שהרוב המוחלט של השרים בעד הסדרה. אני מצפה מראש הממשלה להעלות את נושא הסדרת חוות גלעד לאישור כבר בישיבת הממשלה הבאה. מצופה מממשלה לאומית להתנהג ככזו".