שקד: "ראש הממשלה לא צריך להחזיק בתיק הביטחון"

שרת המשפטים התייחסה להחלטה להישאר בממשלה ולעובדה שבנט לא קיבל את תיק הביטחון. "המעשה של ראש הממשלה לא נכון. בנט הכי מתאים לתפקיד". על הפרסום שהרב דרוקמן השפיע על החלטתם שלא לפרוש: "פייק ניוז".

חדשות כיפה יהונתן קליין 22/11/18 08:43 יד בכסלו התשעט

שקד: "ראש הממשלה לא צריך להחזיק בתיק הביטחון"
איילת שקד. מתחרטים על האולטימטום?, צילום: הדס פרוש-פלאש 90

בראיון שיתפרסם מחר (ו') ב'ידיעות אחרונות', התייחסה שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) לסערות השבוע האחרון, ואמרה כי ההחלטה של השר נפתלי בנט ושלה להישאר בממשלה התקבלה עוד קודם לפניית הרב דרוקמן: "הסיפור הזה לא השפיע במאומה על ההחלטה שלנו, כי ההחלטה שלנו התקבלה עוד קודם. ראש המל"ל דיבר עם דרוקמן לאחר שקיבלנו החלטה להישאר ואחרי שהנאומים שלנו כבר היו כתובים. כל הפרסומים על מעורבות ראש המל״ל בפתרון המשבר זה פייק ניוז״".

שקד גם הכחישה כי ההחלטה להישאר בממשלה התקבלה ברגע האחרון, לאחר שהיא ובנט כבר החליטו לפרוש: "לא קיבלנו החלטה כזו. שקלנו להתפטר, אבל בסוף החלטנו למחול על כבודנו ולהמשיך. יש סיבובים פוליטיים שמפסידים בהם. בסיבוב הזה הפסדנו".

הרב חיים דרוקמן

פייק ניוז? הרב דרוקמןצילום: יעקב כהן/פלאש 90

בהמשך ביקרה שרת המשפטים את החלטת ראש הממשלה לקחת את תיק הביטחון, במקום למסור אותו לנפתלי בנט: "המעשה של ראש הממשלה להחזיק בתיק הביטחון הוא לא נכון. מדינת ישראל צריכה שר ביטחון במשרה מלאה, בנט היה מתאים לזה. ראש ממשלת ישראל זה התפקיד הכי קשה בעולם: ראש ממשלה שמחזיק בהרבה תיקים ועושה תפקיד גם של שרים - בסוף מי שמנהל את המשרדים זאת הפקידות. זה לא צריך להיות ככה. נפתלי בנט הוא הכי מתאים לתפקיד".

על האולטימטום שהציבו בבית היהודי לנתניהו, לפיו אם לא יקבל בנט את תיק הביטחון המפלגה תפרוש מהממשלה: "מההיסטוריה שלנו עם נתניהו אנחנו רואים שלצערי רק באמצעים כאלה אנחנו מצליחים להשיג את המטרות שלנו. יכול להיות שלא היינו צריכים לתת לו אולטימטום פומבי. יכול להיות".