הבית היהודי: תיק הביטחון לבנט או שנפרוש מהממשלה

חברי כנסת ואנשי ציבור מגיבים להתפטרותו של השר ליברמן. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "אין אזרח במדינה שמצטער על התפטרותו. הממשלה הימנית ביותר תוכל לתפקד גם בלעדיו."

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/18 13:18 ו בכסלו התשעט

הבית היהודי: תיק הביטחון לבנט או שנפרוש מהממשלה
שר הביטחון ומחליפו? בנט, ליברמן ושקד, צילום: Hadas Parush/Flash 90

לאחר הודעתו של השר ליברמן על התפטרותו מתפקידו כשר הביטחון ועל פרישת הסיעה "ישראל ביתנו" מהקואלציה, המערכת הפוליטית מגיבה בהתאם.

חברי הכנסת בבית היהודי קוראים לראש הממשלה לתת את תיק הביטחון לשר בנט. יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "עכשיו זה הזמן להפקיד את תיק הביטחון בידי נפתלי בנט והבית היהודי. בלי תיק הביטחון הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה."

ח"כ מוטי יוגב: "להיות שר ביטחון במדינת ישראל זאת אחריות גדולה מאוד. להיות חלק מהקבינט ומממשלת ישראל זו מחויבות ואחריות עוד יותר כוללת. דעתי האישית הייתה מאז ומעולם שגם ליישובי הדרום מגיעה הגנה. מדיניות כזאת מחייבת פגיעה הרבה יותר קשה בנקודות ההכרעה של הטרור בעזה, כולל פגיעה בראשי חמאס, בכדי לתת הגנה ליישובי הדרום.
בנקודת הזמן הזאת, הבית היהודי היא השותפה הבכירה לממשלת הליכוד והשר נפתלי בנט ידע לממש את כובד האחריות כשר הביטחון, בהגנה על מדינת ישראל".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי תוקפת את התפטרותו של ליברמן: "‏ליברמן היה ונשאר פוליטיקאי ציני. אין אזרח במדינה שמצטער על התפטרותו. הממשלה הימנית ביותר תוכל לתפקד גם בלעדיו. הציבור לא יתן קרדיט למי שמעדיף תרגילים פוליטיים לצבירת נקודות על פני שיקולים לאומיים."

מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר מחזק את ידי השר ליברמן  :"עם ישראל כולו עם תושבי הדרום כואב את הפסקת האש שהוכתבה למדינת ישראל ע"י החמאס. ההתנהלות הרופסת האחרונה היא חלק מהתנהלות ארוכה ורופסת של שר הביטחון ליברמן שפוגעת בבטחון ישראל. כך באזלת היד בהריסת בתי מחבלים והתמודדות עם הטרור היומיומי ביהודה ושומרון. ראוי שמי שאינו מסוגל להוביל את המערכת ייקח אחריות ויפנה את מקומו. עם ישראל חזק ואיתן ודורש הכרעה של הטרור. אין מקום למדיניות של הסדרה ורפיסות יש מקום ליד קשה והכרעה. אני מצפה מראש הממשלה לשנות את המדיניות הנוכחית ולמנות שר בטחון שילחם באמת בטרור."

במחנה הציוני קורא יו״ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון לראש הממשלה לתאם איתנו תאריך בחירות : "המחנה הציוני קורא לליכוד לתאם איתו מיד תאריך בהול לבחירות - לאזרחי ישראל מגיע הנהגה אחרת. ראש הממשלה, גש לנשיא ותתפטר כי ממשלתך הרביעית סיימה היום את דרכה כשהיא מובסת, רופסת וחסרת כל בושה בכל תחום שהוא. 
זו העת למנהיגות בוגרת ולייצר חזית אחידה של המחנה כולו שהמחנה הציוני הוא הבסיס - כדי לעשות הכל להחלפת נתניהו. המחנה הציוני בראשות אבי גבאי עם ציפי לבני ראש האופוזיציה מוכן לבחירות וערוך אליהן. ביחד נוביל את ישראל לשינוי הכיוון שהיא כל כך זקוקה לה.״

חברת וועדת החוץ והביטחון, חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנ"צ) מסרה כי:"נתניהו וכל הממשלה הזאת היו צריכים להצטרף למסיבת העיתונאים.  לפני 8 חודשים נפתחה מחדש המערכה בדרום והקבינט פשוט נטש את התושבים. לא כל מהלך - מבצעי או אזרחי, משמעותו שאנחנו בתוך מלחמה. אבל הקבינט בראשות מר ״ביטחון״ ושר ״הביטחון״ העדיף להסתכסך בתוכו ולהתחרות על המנדטים במקום למצוא דרכים בטחוניות ומדיניות להשיב את השקט לדרום. איזו ממשלת כישלון מהדהדת."

לאה ושמחה גולדין, הוריו של קצין צה״ל הדר גולדין המוחזק בידי חמאס הודו לשר ליברמן : "שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר דברים ברורים ומהדהדים שחייבים להיחרט בלב של כל אזרח ישראלי שערכי צה״ל והערבות ההדדית חשובים לו. אין הסדרה בלי השבת החיילים והאזרחים. האחריות הזו נמצאת כעת באופן בלעדי על כתפיו של ראש הממשלה נתניהו. אנו מודים לשר ליברמן על העמידה האיתנה והנחושה לצדנו במהלך כהונתו ובמיוחד בתקופה האחרונה."

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ): "מתברר שהמלחמות שהממשלה הזו יודעת לנהל הכי טוב, הן המלחמות הפנימיות בתוכה. בזמן שליברמן, בנט ונתניהו עוסקים בתחרות מר עולם ומציגים לראווה את שריריהם המנופחים, האזור כולו סובל מהעדר הדרך והמדיניות של הממשלה הזו שאולי עכשיו סוף סוף, תלך לעולמה".