שקד: "קיימת ברית אחים בין בני הציונות הדתית לבני העדה האתיופית

שרת המשפטים קראה לתושבי אשדוד להצביע לסיעה שבראשה עומד עו"ד אייצ'לותיים מסאלה בן העדה האתיופית והציונות הדתית, "אנחנו גוף אחד, מגזר אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/18 12:45 ז בחשון התשעט

שקד: "קיימת ברית אחים בין בני הציונות הדתית לבני העדה האתיופית
שקד תומכת בעדה האתיופית באשדוד, צילום: יחצ

על רקע גילויי הגזענות של חברי הבית היהודי, בני העדה האתיופית,  בטירת כרמל, ביקרה השבוע שרת המשפטים איילת שקד בכנס בחירות באשדוד והביעה תמיכה בבני העדה בעיר

בראש סיעת "אופק חדש", הנתמכת על ידי הבית היהודי בעיר הדרומית, עומד עו"ד אייצ'לותיים מסאלה, בוגר מכינת עצמונה ובן הציונות הדתית. בעיר מתגוררים כ 7000 נפשות.

בכנס, שבו השתתפו מאות אנשים, אמרה שקד כי על אנשי הציונות הדתית באשדוד לתמוך ברשימה, "קיימת ברית אחים בין בני הציונות הדתית לבני העדה האתיופית. אנחנו גוף אחד, מגזר אחד. במהלך ארבע שנות כהונתי כשרת המשפטים פעלתי רבות להעצמת בני העדה. כך, בין היתר, הבאתי למינוי שתי שופטות מהמגזר והקמתי את היחידה הממשלתית למאבק בגזענות, בראש עומד אווקה זנה".

עו"ד מסאלה הוסיף: "אני קורא לעדה לנצל את ההזדמנות ולהתאחד סביב סיעת "אופק חדש" שתיתן אופק לילדינו, לנערנו, לנשים ולכל בני העדה בשילוב בעבודה, בתרבות, וחינוך. לבני העדה האתיופית מגיע ייצוג הולם לא פחות מכל אחד אחר. עלינו לקחת את האחריות לידיים ולקבל את ההחלטות על עצמנו".

מוקדם יותר השבוע פורסם כי במערכת הבחירות המקומיות בטירת כרמל, נתפסה חברת הליכוד בעיר בגילויי גזענות כלפי בני העדה שתומכים בסיעת הבית היהודי המקומית.

בשבוע שעבר נערך כנס בחירות של הסיעה, בהשתתפות בכירי המפלגה השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, אליו הגיעו גם אנשי הקהילה האתיופית בעיר אשר תומכים במועמד המקומי אריה פרג'ון. חברת רשימת הליכוד המתחרה, הינדה פרידלמן גיחכה על המשתתפים בכנס ועל העדה האתיופית בעיר כשכתבה בפייסבוק ביחס למועמד כי "הוא אסף את כל האתיופים בסופר".