מועמדת הליכוד בטירת הכרמל נגד הקהילה האתיופית

טירת הכרמל גועשת: מועמדת מטעם רשימת הליכוד צחקה על הקהילה האתיופית בעיר בפוסט גזעני "אסף את כל האתיופים מהסופר". יו"ר קהילת עולי אתיופיה ומספר שלוש ברשימת הבית היהודי: "מגנה בכל תוקף"

חדשות כיפה מירב כהן 14/10/18 08:40 ה בחשון התשעט

מועמדת הליכוד בטירת הכרמל נגד הקהילה האתיופית
עולי אתיופיה. ארכיון, צילום: מטה ההמאבק להעלאת יהודי אתיופיה

מערכת הבחירות המקומיות בטירת הכרמל גועשת. בסיעת הבית היהודי בעייריה הצפונית הציבו את יו"ר קהילת עולי אתיופיה בעיר, דמלו בירו, במקום השלישי ברשימה. מועמדת מספר שלוש ברשימת הליכוד, הינדה פרידלמן, נתפסה בתגובה גזענית ביחס לנושא.

בשבוע שעבר נערך כנס בחירות של הבית היהודי, בהשתתפות בכירי המפלגה השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, אליו הגיעו גם אנשי הקהילה האתיופית בעיר אשר תומכים בפרג'ון.

פרידלמן גיחכה על המשתתפים בכנס ועל העדה האתיופית בעיר כשכתבה בפייסבוק ביחס למועמד כי "הוא אסף את כל האתיופים בסופר"

דמילו השיב בפוסט לפרידלמן ״אני רוצה לגנות בכל-תוקף את ההתבטאות המשפילה של מועמדת סיעת הליכוד למועצה, הינדה פרידלמן, כלפי קהילת יהודי אתיופיה. האמירה ״אסף את כל האתיופים בסופר״ כאילו לקהילת עולי אתיופיה אין דעה משלהם ו״אוספים״ אותם כמו איזה סחורה - היא גזענית, מבישה ואינה ראויה למי שקורא לעצמו שליח ציבור. האמירה הזו מצטרפת לאמירה אומללה שלה שנאמרה בעבר ״או אנחנו או הם״, אמירה שנאלצה לחזור בה. הקהילה שלנו היא קהילה מכובדת וגדולה בטירת-כרמל, עם שורשים עמוקים, תרבות עשירה ומסורת מפוארת. יש לקוות שהציבור בטירת-כרמל יימנע מלתת את קולו למועמדים ורשימות שמתבטאים בצורה גזענית ומבישה". 

צילום: ללא

המועמדת מטעם הליכוד, פרידלמן, הגיבה לדברים ב'ידיעות אחרונות': "לקחו משפט והוציאו אותו מהקשרו כדי לנגח אותי פוליטית. אני מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהמשפט, שכל כוונתו היתה שהמתמודד אסף את האתיופים באקראי לכנס. הקבילה האתיופית קרובה ללבי".

מערכת הבחירות בעיר הגובלת בחיפה מעוררת עניין מקומי רב, מאחר ומספר מועמדים, וביניהם ראש העיר לשעבר ונציג הבית היהודי אריה פרג'ון, מנסים להחליף את ראש העיר המכהן בעשור האחרון.