שקד לא מסתפקת בנזיפת מנדלבליט בזילבר: "לא אאפשר את הופעתה בכנסת"

שרת המשפטים התייחסה להערותיו של היומ"ש למשנה שלו ואמרה כי "תפקיד פקידי ציבור הוא לבטא את מדיניות הדרג המדיני, ולא לשאת מניפסטים ולשמש כשחקן פוליטי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/11/18 14:39 ז בכסלו התשעט

שקד לא מסתפקת בנזיפת מנדלבליט בזילבר: "לא אאפשר את הופעתה בכנסת"
מרוצה שהתנהלותו מול זילבר. שקד ומנדלבליט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שרת המשפטים, איילת שקד, התייחסה היום (חמישי) נזיפתו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, במשנה שלו, וחזרה על הצהרתה, לפיה דינה זילבר לא תופיע יותר בוועדות הכנסת כנציגת הממשלה

"המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר פעלה בחוסר סמכות בהתבטאויותיה הפוליטיות בשבוע שעבר בוועדת הכנסת", ציינה השרה.

לדבריה, "לפי חוק יסוד הכנסת, הסמכות על בחירת נציגי משרדי הממשלה בוועדות הכנסת נתונה לשר הממונה, ולו בלבד. לפיכך ונוכח הנזיפה של היועץ המשפטי לממשלה בעורכת הדין זילבר, לא אאפשר את הופעתה בוועדות הכנסת במושב הקרוב". עוד אמרה שקד כי "תפקיד פקידי ציבור הוא לבטא את מדיניות הדרג המדיני ולסייע למימושה כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק, ולא לשאת מניפסטים ולשמש כשחקן פוליטי".

קיבלה נזיפה ומתקפה נוספת מצד שקד. דנה זילבר

קיבלה נזיפה ומתקפה נוספת מצד שקד. דנה זילברצילום: פלאש 90. הדס פרוש

מוקדם יותר פורסם כי מנדלבליט נזף בזילבר והעיר לה על התבטאויותיה בכנסת, במהלכן מתחה ביקורת חריפה על יוזמות החקיקה של הממשלה. "לאחר ששקלתי בכובד ראש את כלל הנסיבות", כתב היועמ"ש למשנה שלו, "החלטתי להעיר לך בגין ההתבטאות האמורה, אותה אני רואה בחומרה....אני מצפה ממך לנהוג בשיקול דעת להבא, ולהימנע מהתבטאויות דומות".

בהמשך טען כי "הדברים האמורים חורגים, בנסיבות העניין, באופן ממשי ממרחב ההתבטאות המקובל והראוי של יועצים משפטיים בשירות הציבור. זהו סגנון שאיננו ראוי ושאיננו מקובל מפיו של יועץ משפטי בשירות הציבורי, והוא עלול להתפרש, גם אם לא זו הייתה הכוונה, כפי שהבהרת כאמור, כחדירה לשדה הפוליטי".