שקד: אין בסמכותי להתערב בבקשת נתניהו

שרת המשפטים לא תתערב בבקשת ראש הממשלה לשחרר חומרים הקשורים לחקירותי, מאחר ולדבריה הנושא אינו בסמכותה. הליכוד: "נדהמים מהסירוב". שקד: "מדובר בספין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/19 20:00 כא באדר א'

שקד: אין בסמכותי להתערב בבקשת נתניהו
שר המשפטים איילת שקד, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

שרת המשפטים ויו"ר הימין החדש איילת שקד הודיעה הערב (ג') כי לא תתערב בבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לשחרור חומרים הקשורים לחקירותיו. הודעת השרה מגיעה בעקבות הפרסום בחדשות 12 ולפיו נתניהו ביקש משקד להתערב בהליכים במשרדה ולשחרר חומרים שעשויים לסייע לו במערכה המשפטית בתיק 4000 (בזק-וואלה).

השרה שקד טוענת כי ראש הממשלה יודע, שכשרת המשפטים היא איננה מוסמכת להתערב בעבודת התביעה ובכלל זה בענייניו הפליליים. "העברתי את המכתב ליועמ"ש וביקשתי ממנו לענות בהקדם.
זו האמת. ודי לספינים".

בלשכת הבהירו כי המכתב ששלח לשקד פרקליטו של נתניהו, עו"ד נבות תל צור, הועבר ללשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שצפוי להודיע בשבוע הבא על החלטתו לזמן את ראש הממשלה לשימוע לקראת האפשרות שיוגש נגדו כתב אישום.

מרוצה שהתנהלותו מול זילבר. שקד ומנדלבליט

שקד ומנדלבליטצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"העברתי את המכתב ליועץ המשפטי לממשלה, לשם הוא היה אמור להישלח מלכתחילה", נמסר מטעמה של שקד. "כל אחד יודע ששרת המשפטים לא יכולה להתערב. זה לא בסמכותי. ביקשתי מהיועמ"ש לענות לפרקליטי נתניהו במהרה". מכתב התשובה יימסר לנתניהו בהמשך הערב.

בליכוד מסרו בתגובה כי נדהמו מסירובה של שקד לדחות את בקשת נתניהו. "לא מדובר בחומר חקירה או חומר מסווג אלא במסמכים שנמסרו למבקר המדינה ממשרד המשפטים ושמראים שאישורי בזק-יס נעשו כדת וכדין על-ידי כל הרגולטורים ללא התערבות כלשהי של ראש הממשלה", נמסר מטעם המפלגה.