שקד: "זכויות תושבי יו"ש חשובות לא פחות"

הצעת החוק של שרת המשפטים להעברת עתירות על יו"ש מבג"ץ לביהמ"ש לעניינים מנהליים אושרה לקריאה שנייה ושלישית. "הכנסת מעבירה היום מסר", אמרה שקד

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/18 11:56 ג באב התשעח

שקד: "זכויות תושבי יו"ש חשובות לא פחות"
איילת שקד, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

ועדת החוקה אישרה היום (א') את הצעת החוק של שרת המשפטים, איילת שקד, להסמכת בית המשפט לעניינים מנהליים לדון בהחלטות מנהליות של רשויות ישראליות ביהודה ושומרון. ההצעה תעלה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

הצעת החוק תעביר סמכויות בנושאי יהודה ושומרון מבג"ץ לבית משפט לעניינים מנהליים בירושלים, ובכך תנרמל את ההליכים המשפטיים ביו"ש ותוריד עומס רב מבית המשפט העליון. 

כמו כן, טענות בעלות בעתירות פלסטינים נגד בנייה יהודית ביו"ש יבוררו בצורה יסודית, ותסתיים הסחבת במאות העתירות המוגשות כל שנה ע"י פלסטינים במטרה להתיש את המערכת ולמנוע מימוש צווי הריסה נגדם. ביום רביעי האחרון נדחו כל הסתייגויות האופוזיציה להצעת החוק.

"הכנסת מעבירה היום מסר: זכויות תושבי יו"ש חשובות לא פחות מזכויות אזרחים בתוך הקו הירוק. חשיבות המהלך היא גם בהפחתת העומס הכבד המוטל על בית המשפט העליון", אמרה שקד.

"מעבר להעברת הסמכויות, טוב יעשה בג"ץ, שמטפל בכ-2,000 עתירות מדי שנה, אם ידחה את העתירות חסרות הביסוס על הסף. בכך ירד עומס נוסף ממנו", הוסיפה.