שמואל שטח לא מתנצל

שמואל שטח ממשיך בביקורת נגד הגרעינים התורניים ולא מתנצל על דבריו בסרטון שנחשף. "גרעינים כוחניים ושתלטנים פוגעים באוכלוסיה הדתית והמסורתית ויוצרים נזק"

חדשות כיפה מירב כהן 23/08/18 17:01 יב באלול התשעח

שמואל שטח לא מתנצל
שמואל שטח, צילום: באדיבות המצולם

מנכ"ל התנועה 'נאמני תורה ועבודה', שמואל שטח כותב היום "אני עומד מאחורי כל מילה שאמרתי בכנסת ביחס לגרעינים תורניים." כתגובה לסרטון שהופץ נגדו

בסרטון, שהתפרסם לראשונה ב'כיפה', נראה שמואל שטח בדיון בוועדת השקיפות של הכנסת לפני כשנתיים, שם הוא מסביר כיצד מתנהלים הגרעינים התורניים בערים ובערי הפיתוח ואת הבעיות המתלוות אליהם. בין השאר אומר שטח בסרטון: "הבעיה המרכזית היא בגרעינים בעלי תפיסה דתית מסוימת, המקדמת בעיקר את ציבור אורי אריאל". עוד אומר שטח: "לפעמים ראש עיר מתקשר אלינו ואומר "איך מעיפים את הגרעין התורני מפה"? בהמשך מספר שטח על פניות רבות המתקבלות ב'נאמני תורה ועבודה' לגבי התנהלות בעייתית בגרעינים התורניים. 

ארגון 'חותם' שיצאה למתקפה נגד הארגונים הליברלים הממומנים דרך 'הקרן החדשה' אומרים כי למעשה מדובר ב'מלשינון' נגד הגרעינים התורניים, בו מתקבלות תלונות המטופלות על ידי הארגון.

 שטח טען כי הזהיר מפני המשך המימון לגרעינים ספציפיים שפוגעים באוכלוסיה הדתית והמסורתית ויוצרים נזק למרקם היחסים העירוני של יחסי דתיים וחילונים."הדבר גורם לאוכלוסייה המקומית לעזוב את החינוך הדתי אל עבר בתי הספר הממלכתיים. האם לא צריך להבחין בין גרעין שמשתלב בתוך הקהילה הקיימת לבין זה שמתבדל ובונה תת קהילה אליטיסטית?"

שטח תוקף את הסרטון וטוען כי השמיטו נתונים המראים על ירידה במספר התלמידים בחינוך הדתי.  "במקומות בהם פעלו גרעינים שדאגו ליצור מסגרת חינוכית שמתאימה להם, על חשבון האוכלוסייה הדתית המקומית הביאו אנשי הגרעינים לסינון האוכלוסייה המקומית וקלטו בעיקר תלמידים ממעמד סוציו אקונומי גבוה יותר. אני מניח שכבר ראיתם זאת בדברים ישנים שפרסמנו"
 שטח תקף גם את שר החקלאות אורי אריאל שמתעלם מהבעיה לדבריו, והתנהלות זו תוביל לפיצוץ: "זה לא במנדט שלנו להעיף את הגרעין כפי שרצו המקומיים שפנו אלינו. אנחנו רוצים שהחינוך הדתי יתחזק, ולא יינטש בגלל גרעינים כוחניים ושתלטנים. כך פועלים, בגלוי ובגאווה על מנת לחזק את הציונות הדתית"

.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10217893922362614&set=a.3460352110451&type=3