הנזיפה של יחימוביץ לשקד: יומיים אחרי לידה אישה צריכה לנוח

קרב ציוצים בין שקד ליחימוביץ' מסעיר את הרשת, כאשר יחימוביץ' תקפה את שקד ששיבחה את שירלי פינטו, מרשימת הימין החדש, שחזרה לעבודת המטה יומיים אחרי לידת בנה. שקד לא נשארה חייבת: "אל תיקחי בעלות על רצונותיהן של נשים אחרות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 27/02/19 13:33 כב באדר א'

הנזיפה של יחימוביץ לשקד: יומיים אחרי לידה אישה צריכה לנוח
שלי יחימוביץ, צילום: פלאש 90

מלחמת ציוצים בטוויטר בין שרת המשפטים שקד ליו"ר האופוזיציה יחימוביץ'. שקד החמיאה לשירלי פינטו, מועמדת מספר 11 ברשימת הימין החדש, שחזרה לעדות המטה לקראת הבחירות יומיים אחרי לידת בנה. שלי יחמוביץ' ענתה לשקד שהיתה צריכה להתיר לעובדת שלה לנוח והעלתה את הסוגייה סביב חופשת לידה של נשים וחזרתן לעבודה. 

אתמול (ג') פירסמה שקד את הציוץ: "יומיים אחרי הלידה שירלי מצטרפת לישיבה במטה, לוחמת אמיתית (כולם מפחדים להרים את התינוק)", הוסיפה תמונה שלה מחובקת עם פינטו והתינוק העגלה.

על הציוץ הזה ענתה יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ': "יומיים אחרי לידה הגוף עוד מדמם ודואב, והנפש הלומה ומוצפת. מעסיק/ה צריך/ה לומר לעובדת: אני יודע/ת שאת רוצה לבוא אבל אני מבקשת שתנוחי. נעלה אותך בועידה, נעדכן, נתייעץ. אני מתחייב/ת שמסלול הקידום שלך לא רק שלא ייפגע, אלא שיחכה לך תפקיד טוב יותר כשתחזרי".

פינטו, השיבה בעצמה ליחימוביץ' כי היא מופתעת שדווקא היא מגיבה כך, ולכל אישה זכות הבחירה על גופה: "צר לי שבחרת להסתכל על פוסט כזה בעיניים צרות מאוד. כל אישה שילדה, יש לה את הזכות המלאה לבחור מה לעשות בהתאם ליכולותיה ורצונותיה. במקרה שלי, בחרתי לצאת. מותר ומאוד לגטימי. כך כל זכותה של אמא מה להחליט, לא מה שהחברה בוחרת וקובעת".

איילת שקד גיבתה את פינטו, וצייצה: "שלי, אל תיקחי בעלות על רצונותיהן של נשים אחרות."

חוק עבודת הנשים קובע כי יולדת תשוב לעבודתה רק בתום שישה שבועות הנקראים משכב לידה, ואוסר על המסיק להחזיר את היולדת לעבודתה גם אם היא חפצה בכך.