שי ניצן על הקולות כי מערכת המשפט פוגעת במאבק בטרור: "טענות מקוממות"

פרקליט המדינה התייחס למצב התיקים נגד ראש הממשלה, "עושים כל מאמץ לסיים את הטיפול בהקדם", ודחה את הטענות למשפטיזציה בישראל, "אנשי משרד המשפטים עושים כל שביכולתם על מנת לסייע לשמור על ביטחון המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/18 17:45 יא בטבת התשעט

שי ניצן על הקולות כי מערכת המשפט פוגעת במאבק בטרור: "טענות מקוממות"
פועל לסיום הטיפול בתיקי נתניהו. שי ניצן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פרקליט המדינה שי ניצן חשף הערב (רביעי), בועידת העסקים של 'גלובס', כי תיקי החקירה נגד ראש הממשלה יועברו בקרוב לעיונו וטיפולו של היועץ המשפטי לממשלה. בנוסף, הוא דחה את הטענות כי מערכת המשפט פוגעת במאבק מול הטרור.

"עשינו ונמשיך לעשות כל מאמץ לסיים את הטיפול בתיקים בעניינו של רה"מ בהקדם ובאופן מעמיק", אמר ניצן.

לדבריו, "בעבר הבהרנו שאנו נעשה כל מאמץ ללמוד את כל התיקים וללמוד את כל הראיות בהקדם האפשרי. בשבועות האחרונים הועברו אלי טיוטת חוות דעת בשלושה תיקים אלה מפרקליטות מיסוי וכלכלה, לאחר לימוד יסודי של חומרי החקירה. ההכנה של חוות הדעת החלה עוד לפני העברת ההמלצות כי הפרקליטות ליוותה את החקירות, אך הליבון הסופי הועבר רק עכשיו".

רוה"מ בנימין נתניהו

רוה"מ בנימין נתניהוצילום: אלכס קולומויסקי POOL

פרקליט המדינה התייחס בדבריו לדברי הביקורת נגד מערכות המשפט ולטענות כי יש בישראל "משפטיזציה" אשר פוגעת ביכולת המדינה להילחם בטרור, "בימים האחרונים מתנהל שיח ער שבו נטענות טענות למשפטיזצית יתר של המדינה, הפוגעת כביכול ביכולת המדינה להגן על עצמה מפני אויביה. אמירות אלה מצטרפות להשתלחויות נוספות נגד בג"ץ, היועמ"ש, פרקילטות המדינה והפרקליטות הצבאית, כשהטענה היא שלולא התערבות מערכות אלה יכלה המדינה לפעול באופן יעיל יותר נגד אויביה ללא מגבלות מיותרות. היינו, שמערכת המשפט אינה מסייעת למאבק המדינה בטרור אלא פוגעת בו

בהמשך הוא דחה את הטענות ואמר כי "מדובר בטענות מקוממות. נתחיל במושכלות יסוד: ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. היא פועלת במסגרת זכותה להגנה עצמית. אין מאבק מוצלח מזה. יחד עם זאת, המדינה פועלת במסגרת החוק. המדינה מתמודדת היטב עם האתגרים הביטחוניים. המערכת המשפטית שותפה למאבק הקשה בטרור ועושה כל שביכולתה כדי להגן על הציבור ואזרחי המדינה במסגרת הדין. לא ניתן לפעול אחרת כל עוד מבקשים לשמור על ערכינו היהודיים והדמוקרטיים. אפשר לבטל את כל המגבלות המשפטיות, אך המשמעות תהיה ביטול הדמוקרטיה.

"כפרקליט, הגנתי על צעדים לא קלים ולא פשוטים שנקטה המדינה במסגרת הלחימה בטרור. לא אחת לווה הדבר בהשתלחויות אישיות נגדי, אך הדבר לא פגם באמונתי כי תפקידי לסייע ככל האפשר למערכת הביטחון. לצדי פעלו ופועלים כל העת חבריי למחלקת הבג"צים שגם הם זוכים לביקורות מעליבות ולא נכונות. אנשי משרד המשפטים עושים כל שביכולתם על מנת לסייע לשמור על ביטחון המדינה".