שירתתם בקרבי? מהיום תוכלו להוציא רשיון נשק

השר לבטחון פנים אישר תקנות חדשות המגדילות במידה ניכרת את הזכאים להוצאת רישיון אישי לנשק, יוצאי יחידות קרביות, קצינים ונגדים שהשתחררו ומתנדבים בגופי הצלה. השר ארדן: "יתרום לתחושת הביטחון". ח"כ זנדברג: "מדובר בכלי מוות שצריך לשאוף לצמצם את השימוש בהם ככל האפשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/18 21:08 ט באלול התשעח

שירתתם בקרבי? מהיום תוכלו להוציא רשיון נשק
אזרחים במטווח. התקנות יורחבו, צילום: יניב נדב/פלאש 90

השר לביטחון פנים גלעד ארדן חתם היום על תבחינים חדשים, שיאפשרו הגדלה משמעותית של בעלי רישיון הנשק האישי (אקדח) בישראל. 

על פי התקנות החדשות, יוצאי יחידות קרביות עם הסמכה של רובאי 07 ומעלה יהיו זכאים לבקש רישיון נשק. בנוסף, החליט ארדן שקצינים ונגדים המחזיקים נשק ברשותם, לא יידרשו להחזירו לאחר שישוחררו משירות מילואים פעיל, ויוכלו לבקש להמשיך לשאת נשק גם לאחר מכן, ללא תנאי של שירות מילואים פעיל כפי שהיה עד היום. כן יתאפשר מתן רישיון לכלי ירייה למתנדבים ביחידות מתאימות במשטרת ישראל (בהתאם לנהלים של המשטרה), וכן עובדים או מתנדבים במד"א, זק"א ואיחוד הצלה.

השר גלעד ארדן מסר: "אזרחים מיומנים המחזיקים בכלי ירייה במרחב הציבורי תורמים לתחושת הביטחון, מהווים קו הגנה חשוב בפני פיגועי יחידים ומשמשים למעשה כמכפילי כוח מזדמנים, וכך מחזקים את ביטחון הציבור. המדיניות החדשה מאזנת בין הצורך להגן על הציבור העלול להימצא בסיכון ובין הצורך לשמור על הציבור מפני שימוש לא נכון בכלי ירייה". עוד אמר: ארדן: "אזרחים רבים הצילו חיים במהלך פיגועים ובעידן של 'טרור יחידים'. ככל שיהיו יותר אזרחים מיומנים שנושאים נשק, כך יגדל הסיכוי לסכל פיגועים ללא נפגעים ולצמצם את מספר הנפגעים". 

גלאי המתכות זה רק תירוץ. השר ארדן

השר גלעד ארדןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

חברת הכנסת תמר זנדברג הגיבה בחשבון הטוויטר שלה לתקנות החדשות וכתבה: "אין ספק שמה שחסר בישראל זה עוד כלי נשק ברחובות. מדהים לראות איך במשרד הבט״פ פותרים בעיות, במקום להתמודד עם הכמויות האדירות של נשק לא חוקי שמסתובב ברחובות ומסכן חיי אדם, פשוט מרחיבים את כמות רישיונות הנשק. מדובר בכלי מוות שצריך לשאוף לצמצם את השימוש בהם ככל האפשרי, בוודאי לאזרחים."

בתגובה לדבריה של ח"כ זנדברג מסר מאיר אינדור - יו"ר ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור': "בביקורתה  של ח"כ תמר זדברג על רפורמת הנשקים של ארדן - היא מטעה את הציבור בישראל. היא אינה מזכירה שרוב המקרים בהם חוסלו מחבלים ברחובות הערים היו על ידי  אזרחים בעלי נשקים שהזדמנו למקום. לעומת מקרים מצערים שבהם הם לא היו מצויידים בנשק והמחבלים הספיקו לבצע את זממם". 
"זנדברג מזכירה בצדק את הנשקים  הרבים הבלתי חוקיים שמסתובבים ברחובות אבל מטעמים פוליטיים לא מזכירה שמדובר במגזר הערבי . אכן הוא באמת צריך להיות יותר מפוקח לאחר שהנשקים שם הפכו למכת מדינה ואני קורא לזנדברג להשקיע שם את מלוא השפעתה לבער שם את הנגע שוגבה חיים שם בעיקר מערבים. 
החלטתו של ארדן להיענות לדרישת לוחמים וקצינים קרביים לשאת נשק -ללא עיכובים פורמאליים- תתרום למאבק בטרור ואנו קוראים לזנדברג לא להפריע". 

בארגון שדולת הנשים מסרו בתגובה להחלטת השר ארדן: "לפני שבוע בלבד, נורתה למוות נורה אבו סלוב, בת 36 ואם לשבעה - רק בגלל שהיא אישה. 16 נשים נרצחו רק השנה על רקע מגדרי, 3 מתוכן בנשק חם. זהו המחיר הנורא שנשים משלמות על הגדלת מספר כלי הנשק במרחב האזרחי. אבל במקום לעשות בדק בית מעמיק ולפעול לצמצום כלי הרצח, השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, החליט להחריף כעת את הסיכון לחייהן של אלפי נשים בישראל.

"אישור תבחיני כלי הירייה היום - תוך כדי הפגרה וללא כל דיון ציבורי - הוא הפקרות מוחלטת ויריקה בפרצופן של הנשים החיות במציאות של פחד ואלימות בישראל, שתוביל להרחבה בלתי מתקבלת על הדעת של מספר כלי הנשק במרחב הציבורי. 

"מכעיס ומצער שארדן, שאמור לדאוג לביטחון של כל אוכלוסיית ישראל, מזניח את חייהן של מחצית מהאוכלוסיה בגלל שיקולים פופוליסטיים וסיסמאות ריקות. כל המחקרים בנושא מראים כי לא רק שכלי נשק אינם מגבירים את תחושת הבטחון, כפי שטוען ארדן, אלא שהם מגיעים לגורמים עברייניים ומובילים ליותר פגיעות בנפש ולהגברת האלימות. ארדן אולי חולם להפוך את ישראל לאמריקה, אבל הוא כנראה שכח מעשרות מקרי הירי ההמוניים שמתרחשים בארה״ב מדי שנה. אנחנו, בכל אופן, לא נאפשר לו לשכוח זאת".