שטייניץ: "לרה"מ זכות וחובה להחליט בעצמו"

שר האנרגיה הגיב לדברים שיוחסו לניר חפץ, לפיהן נתניהו קיבל החלטות בהשפעת לחצים מצד רעייתו ובנו, ובניגוד לדעת גורמים במערכת הביטחון. "ההתייחסות שלו היא תמיד סופר עניינית ורצינית", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/18 10:15 יט באדר התשעח

שטייניץ: "לרה"מ זכות וחובה להחליט בעצמו"
בנימין נתניהו ויובל שטייניץ, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"ראש הממשלה מקבל את דעתו שלו בסוף", כך אמר היום (ג') שר האנרגיה יובל שטייניץ, בתגובה לפרסומים לפיהן עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, אמר כי נתניהו קיבל החלטות בהשפעת לחצים מצד רעייתו ובנו, ובניגוד לדעת גורמים במערכת הביטחון.

בריאיון לכאן רשת ב' אמר שטייניץ: "אני לא מכיר את הדבר הזה. כחבר קבינט ההתרשמות שלי שההתייחסות של נתניהו היא תמיד סופר עניינית ורצינית. אני לא חושש מזה שראש הממשלה אינו חותמת גומי של מערכת הביטחון. בסוף האחריות על כתפיו".

לדבריו, "ראש הממשלה מקבל את דעתו שלו בסוף. אני לא חושב שלבני משפחתו יש השפעה מהותית על החלטתו בתחומי חוץ וביטחון. לא ראיתי דבר כזה ולא הבחנתי בדבר כזה. לראש ממשלה יש זכות וחובה להקשיב לגורמי הביטחון אבל יש לו זכות וחובה בסוף להחליט בעצמו".

https://soundcloud.com/kan-bet/lq2qcda3cvqn

אמש פורסם בחדשות 2 כי בשיחה עם מקורביו אמר חפץ: "אני מעריץ את ביבי אבל הוא נשבה בידי אשתו ובנו, הם מנהלים אותו גם בענייני המדינה. בתאגיד הוא רצה פשרה - ואז יאיר השתולל וביבי שינה את עמדתו".

לדבריו, "ביבי, בהשראת הבן יאיר ובהשפעתו, גילה חוסר אחריות לאומית, וקיבל החלטות שפגעו באינטרסים הלאומיים של ישראל ובביטחון המדינה". 

בחדשות עשר פורסם אמש כי חפץ יעיד גם על שני אירועים בעלי אופי ביטחוני שהתרחשו לאחרונה, בהם נתניהו פעל לכאורה בניגוד לעמדת אנשי המקצוע וחוות הדעת של ראשי השב"כ והמוסד, זאת בשל לחץ של בנו ורעייתו שרה. בנוסף פורסם כי ייתכן ששרה נתניהו ובנו יאיר ייחקרו בעניין.

בתגובה לפרסומים נמסר מטעם ראש הממשלה כי "הדברים שיוחסו לניר חפץ ביחס לשרה ויאיר נתניהו הם שטויות. כבר יותר משבע שנים שחפץ ממודר לחלוטין ממידע מודיעיני, מדיני או ביטחוני, ומקבלת החלטות בתחומים אלה. לכן הדברים שיוחסו לו משוללים כל יסוד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן