שבת של מלחמה בדרום

יותר מ-160 רקטות נורו לעבר יישובי עוטף עזה במהלך השבת. ארבעה בני אדם נפצעו קל-בינוני מנפילת רקטה סמוך לבית בשדרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/18 20:57 ב באב התשעח

שבת של מלחמה בדרום
הבית שנפגע בסוף השבוע, צילום: דוברות המשטרה

ארבעה בני אדם, כולם בני משפחה אחת, נפצעו במהלך השבת  מרסיסים של רקטה שנפלה בעיר שדרות. מוקדם יותר נפלה רקטה בסמוך לבית כנסת בעיר, אך בחסדי שמיים לא היו פצועים.

פרמדיקים של מד"א טיפלו באב המשפחה, בן 50 שסובל מרסיסים במצח וברגליים, בת 14 עם רסיסים בפנים וברגליים, בת 15 עם רסיסים בפנים ואם המשפחה בת 45 עם רסיסים ברגליים. הם פונו לבית החולים ברזילי באשקלון, שם אמרו כי כל הפצועים במצב קל.

במהלך השבת תקף צה"ל מבנה רב קומות במחנה הפליטים שאטי בעיר עזה, אשר תחתיו נחפרה מנהלת לחימה ששימשה את חמאס לתרגול לחימה תת-קרקעית. לפי צה"ל, המנהרה היא חלק מרשת מנהרות תת-קרקעיות שחפר ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה.

הבניין שהותקף

הבניין שהותקףצילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב: "בהתייעצות שר הביטחון, הרמטכ״ל והצמרת הביטחונית של ישראל, החלטנו על פעולה עוצמתית נגד הטרור של החמאס. צה״ל הנחית על החמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן ואנחנו נגביר את העוצמה של ההתקפות שלנו ככל שידרש".

https://twitter.com/hadafnewsps/status/1018148937952317443

מצה"ל נמסר הערב כי במהלך השבת זוהו כ-160 שיגורים מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל בהובלת ארגון הטרור חמאס. כ-100 מתוכם החל מהשעה 15:00, כ-20 מהם יורטו על-ידי כיפת ברזל, וכ-73 נפלו בשטחים פתוחים. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי על כל המתבצע מרצועת עזה וממנה והוא שנושא באחראיות למצב. צה"ל ערוך למגוון תרחישים שילכו ויתעצמו על-פי הערכת המצב והצורך המבצעי. צה"ל נחוש להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל".