"שבנט יתבייש. מתווה הכותל לא פחות חשוב מעמונה, עמונה, עמונה"

ח"כ אלעזר שטרן תקף את אי אישור מתווה הכותל, לאור הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג ותקף את בנט, "יש שר תפוצות בישראל, הוא לא שר תפוצות רק כשנרצחים יהודים". שר החינוך אמר בראיון ל- Fox: "אנחנו צריכים לגנות מקיר לקיר שנאת יהודים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/18 18:51 כב בחשון התשעט

"שבנט יתבייש. מתווה הכותל לא פחות חשוב מעמונה, עמונה, עמונה"
תקף את בנט. שטרן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד המשיך הערב (רביעי) לקשור בין הטבח בבית הכנסת בפנסילבניה ארה"ב לבין הצורך לאשר את מתווה הכותל. בדבריו אף תקף את שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט.

"חברי ממשלת ישראל", הוא האשים, "אתם תוקעים חיץ בין הקונסרבטיבים לבין העם היהודי ומדינת ישראל. אל תגידו לנו בואו נתאחד רק סביב האנטישמיות".

לדבריו, יתכן והיה מצב שהרוצח שרצח 11 מבני הקהילה היהודית בפיטסבורג היה בוחר לו מטרה אחרת, "מזל שהרוצח המתועב רוברט באורס לא שמע מה מתרחש כאן סביב מתווה הכותל. כנראה שלא היה בוחר בבית כנסת קונסרבטיבי".

בהמשך הוא תקף את יו"ר הבית היהודי ואמר כי "במקום שר התפוצות בנט, הייתי מתבייש. מתווה הכותל נמצא בידיים שלו. הוא לא פחות חשוב מעמונה, עמונה, עמונה. אם יש שר תפוצות בישראל, הוא לא שר תפוצות רק כשנרצחים יהודים. הוא שר תפוצות גם כשיהודים בתפוצות רוצים להיות קשורים למדינת ישראל. יש בקואליציה הזאת מיעוט שכופה את דעתו על רוב מוחלט במדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה, אם הגיור מורכב מידי בשבילך, מתווה הכותל הוא מאוד פשוט, תיישם אותו מחר בבוקר".

שר החינוך והתפוצות, בנט, השוהה בארצות הברית, התראיין לרשת הטלוויזיה האמריקאית Fox News והגיב להאשמות כנגד נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ באחריותו לטבח בבית הכנסת, "אני חושב שלהאשים את הנשיא טראמפ בטבח הנורא זה לא הוגן וזה בהחלט לא נכון. הנשיא טראמפ הוא חבר אמיתי של מדינת ישראל, והוא יצא כנגד האנטישמיות במילים הכי חזקות שאני זוכר. הוא אמר שכל מי שהולך להשמיד את העם היהודי - הוא ישמיד אותם".

עוד הוסיף בנט כי "זה לא צריך להפוך לעניין מפלגתי. אנחנו צריכים לגנות מקיר לקיר שנאת יהודים. זה לא עניין של דמוקרטים או רפובליקנים, זה עניין של אנשים שפשוט שונאים יהודים. אנחנו צריכים לעמוד ולהגיד: אנחנו לא מקבלים את זה".