תשובה לטבח בבית הכנסת? שטרן לנתניהו: "אשר את מתווה הכותל"

חבר יש עתיד התייחס לרצח ההמוני בבית הכנסת הקונסרבטיבי בפיטסבורג ואמר כי "הרוצח המתועב לא הבחין בין יהודים קונסרבטיבים, אורתודכסים ורפורמים. יהודי הוא יהודי הוא יהודי לא רק במותו, אלא גם בחייו". קונסול ישראל בניו יורק ביקר בזירת הרצח

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/10/18 07:53 יט בחשון התשעט

תשובה לטבח בבית הכנסת? שטרן לנתניהו: "אשר את מתווה הכותל"
ח"כ שטרן לא מבין מדוע הגדילו את תקציב המשרד לשירותי דת, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד התייחס הבוקר (ראשון) לטבח במתפללי בית הכנס הקונסרבטיבי בפיטסבורג וקרא לראש הממשלה לנקוט בצעד מחווה כלפי יהודי התפוצות.

"אני מציע לכולנו לזכור שהרוצח המתועב לא הבחין בין יהודים קונסרבטיבים, אורתודכסים ורפורמים", אמר שטרן וציין כי " יהודי הוא יהודי הוא יהודי! כדאי שנזכור זאת לאתגרים שעוד נכונו לנו".

נשות הכותל

האם המתווה יאושר בעקבות הפיגוע? נשות הכותלצילום: הדס פרוש פלאש 90

חבר יש עתיד אף קרא לממשלה לאשר את מתווה הכותל, לאות הזדהות עם הקהילות היהודיות בעולם, "יהודי הוא יהודי הוא יהודי לא רק במותו, אלא גם בחייו. אני קורא לראש הממשלה לאשר הבוקר את מתווה הכותל כתרומה לאחדות העם ברגעים קשים אלה".

בתוך כך סיפר הלילה ‏התובע הכללי של פנסילבניה, ג'וש שפירא, כי הרוצח פתח באש בבית הכנסת בעיר פיטסבורג בזמן שנערך אירוע לאחת ממשפחות הקהילה היהודית. לדבריו, בין 11 הנרצחים לא נמנו ילדים.

דני דיין בפיטסבורג

דני דיין בפיטסבורגצילום: יח"צ

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, הגיע הלילה לזירת הרצח בבית הכנסת "עץ החיים", בפיטסבורג, והוא צפוי להשתתף בלוויות הנרצחים ובאירועי אבל ציבוריים. כמו כן, הוא יפגוש את מושל פנסילבניה, טום וולף, את ראש עיריית פיטסבורג, ביל פדוטו ואת הקהילה היהודית ומנהיגיה.

"כעת ביקרתי בזירת הטבח הנוראי", אמר דיין וציין כי "מדובר באירוע האנטישמי החמור בארה"ב מאז ומעולם. כשהגעתי לשליחותי בארה״ב לא דמיינתי שאצטרך להתמודד עם אירועים מן הסוג הזה. הגעתי לכאן להיות עם אחינו ואחיותינו בשעה הטרגית הזו, כדי לכבד את הנרצחים, להתפלל להחלמת הפצועים ולחבק קהילה יהודית אבלה שאני מאוד אוהב".

עוד הוא אמר כי הוא "משתתף בצער העמוק של משפחות הנרצחים.  הקונסוליה הכללית בניו יורק ומשרד החוץ יסייעו בכל הניתן לקהילה היהודית המקומית. היום הוא יום להרכין ראש ולהזיל דמעה. אבל ממחר צריך להגביר כפל כפליים את המלחמה חסרת הפשרות בחיה האנטישמית שמרימה ראש. אירוע אנטישמי - גם אם קורה אלפי ק׳״מ מירושלים - הוא אירוע מקומי עבור מדינת ישראל".