שבוע לבחירת הרשימה - בבית היהודי החלו לגבש רשימות מומלצים

לאחר ששיטת הבחירה עברה בכינוס מרכז המפלגה, מספר פורומים פנים מפלגתיים, כמו ישראלים והמפדלניקים החדשים, מנסים לקדם את המועמדים העדיפים בעיניהם

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 28/01/19 14:11 כב בשבט התשעט

שבוע לבחירת הרשימה - בבית היהודי החלו לגבש רשימות מומלצים
הצבעה בכינוס המרכז, צילום: כיפה

לאחר שבבית היהודי החליטו אמש (ראשון) על שיטת בחירת מנהיג המפלגה ורשימתה לכנסת, החלו חברי מרכז וחברי פורומים שונים לגבש את רשימות המומלצים שלהם להצבעה שתתקיים בשבוע הבא.

בכינוס המרכז החליטו 75% מהמצביעים לתמוך בוועדה מסדרת שתבחר את יושב ראש המפלגה לפני שמינויו יובא לאישור המרכז. בנוסף, במידה ולא תיבחר מועמדת לראשות המפלגה, או למקום גבוה על ידי חברי המרכז, יבחרו חברי הועדה אישה שתשוריין למקום השלישי.

בתוך כך, החלו חלק מהפורומים לדון בזהות המועמדים שהם מעוניינים לקדם לקראת ההצבעה במרכז ביום שני הבא. פורום "הישראלים", שמאגד עשרות סטודנטים מתוכם קרוב ל-20 חברי מרכז, החליטו לתמוך בארז צדוק למקום הראשון ברשימה (שיתברג במידה וייבחר במקום השני לאחר ראש המפלגה)

"ארז הוכיח", הסביר ל'כיפה' יו"ר הפורום צבי שטאובר, "שהוא יודע לעמוד על עקרונותיו ולהיאבק על דברים חשובים בלי לפחד אך גם בצורה מכובדת ומכבדת". לדבריו, צדוק היה היחידי שעמד מול בנט בלי להירתע. עם הרקע והניסיון שלו בעולם העסקים, הוא יהיה תוספת המדינית והכלכלית שהמפלגה כלכך זקוקה לה כדי לצאת ממצב של שרידות למצב של שגשוג".

קבוצה נוספת שהודיעה על כוונה ליצור רשימת מומלצים זו "המפד"לניקים החדשים", פורום בעל אופי שמרני שקם עוד בשלהי תקופתו של נפתלי בנט, במטרה להגביר את פעילות המפלגה בנושאי דת ומדינה. הפורום מונה עשרות חברים, חלקם חברי מרכז שיתכן ויפעלו ל קידום מועמדת למקום גבוה יותר מאשר זה ששוריין לאישה.