רפי איתן הלך לעולמו

לוחם המוסד, יו"ר מפלגת הגמלאים והשר לשעבר, הלך לעולמו אחרי הצהריים בגיל 92. היה אמון על תפיסתו של אדולף אייכמן ועל הפעלת ג'ונתן פולארד. שימש כראש אגף המבצעים במוסד. כיהן בממשלת אולמרט כשר לענייני גמלאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/19 18:40 טז באדר ב'

רפי איתן הלך לעולמו
רפי איתן, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ברוך דיין האמת. בגיל 92 הלך היום (שבת) אחרי הצהריים לעולמו רפי איתן, בעברו לוחם מוסד, ראש אגף המבצעים בארגון, ולאחר מכן מייסד ויו"ר מפלגת הגמלאים ושר מטעמה בממשלת ישראל. בשנים האחרונות כיו"ר המועצה הלאומית המייעצת להשבת זכויות ורכוש יהודי, במשרד ראש הממשלה, כמו כן שימש יו"ר מפלגת הגמלאים "דור" ויו"ר תנועת האזרחים הוותיקים.

רפי איתן היה אמון על מבצע תפיסתו של רב המרצחים הנאצי אדולף אייכמן בארגנטינה והבאתו לישראל, בשנת 1960, אז קנה את שמו בארגון. לאחר מכן שימש כראש אגף המבצעים שלו. בהמשך מונה על ידי שר הביטחון דאז, אריאל שרון, לעמוד בראש לק"ם - הלשכה לקשרי מידע של משרד הביטחון - גוף מודיעיני סודי שתפקידו היה השגת טכנולוגיות מערביות לטובת התעשיות הביטחוניות בישראל. במסגרת זו היה אחראי על הפעלתו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד בארצות הברית, דרך מפעילו הישיר של פולארד - אביאם סלע. בתוכנית עובדה עם אילנה דיין, בשנת 2014, סיפר רפי איתן שהוא האדם שנתן את ההוראה שלא להכניס את הזוג פולארד לשגרירות הישראלית.

לקראת הבחירות לכנסת ה-17 הקים איתן את מפלגת הגימלאים 'גיל' ועמד בראשה. המפלגה היתה הפתעת הבחירות עם 7 מנדטים, נכנסה לממשלת אולמרט, ואיתן כיהן בה כשר לענייני גמלאים ולענייני ירושלים.