רגב לדודי סלע: "שבורא עולם יברך אותך". אחיו: "הוא לא נוהג לצום ביום כיפור"

שרת התרבות והספורט בירכה את הטניסאי הישראלי על שפרש ממשחקו בטרם גלש ליום כיפור, "הוכחת שאתה גם אדם ערכי וקודם לכל מייצג את ישראל". אחיו של השחקן הסביר: "דודי לא אדם מאמין. הוא עשה זאת בגלל שהוא מכבד את יום כיפור ואת המדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/10/17 10:23 יא בתשרי התשעח

רגב לדודי סלע: "שבורא עולם יברך אותך". אחיו: "הוא לא נוהג לצום ביום כיפור"
השרה מברכת, האח מסביר. דודי סלע, צילום: צילום מסך מיוטיוב

החלטתו של הטניסאי הישראלי דודי סלע שלא לשחק ביום כיפור גרפה שבחים מצדה של שרת התרבות והספורט מירי רגב שאיחלה לו שיבורך על ידי בורא עולם. בקרב משפחתו לעומת זאת, טענו כי מהלכו של סלע לא נבע משיקולי אמונה וכי יש לבקש ממנו סליחה על רקע הרחשים שהיו סביב המשחק.

"דודי, כל כך התרגשתי לשמוע על כך שהפסקת את משחקך באמצע בשל כניסתו של יום הכיפורים", כתבה הבוקר (ראשון) השרה רגב בדף הפייסבוק שלה.

בהמשך היא הוסיפה כי הוא "מקצוען בעל הישגים רבים בארץ ובעולם. בסוף השבוע הוכחת שאתה גם אדם ערכי וקודם לכל מייצג את ישראל. שבורא עולם יברך אותך ויעמוד לצידך בהמשך דרכך. דודי, אני גאה בך ומחכה לפגוש אותך בישראל".

מאשימה את בכרי בהסתה. השרה רגב

מאשימה את בכרי בהסתה. השרה רגבצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סלע כזכור החליט ביום שישי האחרון לפרוש משלב רבע הגמר בטורניר שנערך בסין, עקב החשש שהוא יכנס לתוך זמני החג. בכך הפסיד הטניסאי המדורג במקום ה-77 בעולם את האפשרות להתקדם שלב ולנסות לזכות בפרסים כספיים בסך כולל של קרוב ל-2.5 מיליון שקלים.

מי שהסביר מעט את הצעד של הטניסאי הישראלי והיה לו קשה להשלים איתו, הוא אחיו של סלע וטניסאי העבר עופר. בדף הפייסבוק שלו הוא כתב ביום שישי האחרון, רגעים לאחר הפרישה כי "בימים האחרונים, היה דיבור לא פשוט ולא נעים על כך שדודי עומד לשחק ביום כיפור, מבלי אפילו לשאול את דודי בעצמו. אז הנה לכם – מסתבר שדודי חיכה בסבלנות לראות האם באמת המשחק שלו ייפול על כיפור ולמי שלא יודע – דודי ביקש ממנהל התחרות לשחק מוקדם יותר כדי להימנע מכך אבל רצה הגורל והמשחק שלפני התארך ודודי הגיע לתוצאה של 1-1. ואז, לתדהמת כולם במגרש, דודי אמר לשופט : "מצטער, לא יכול להמשיך. יום כיפור נכנס". ואני שברתי בקבוק על הקיר באותו הרגע".

עופר הסביר כי המהלך לא נבע מאמונתו של אחיו ביום הצום מבחינה דתית, אלא בהפגנת סולידריות עם העם שאותו הוא מייצג, "דודי נמצא בטופ העולמי כבר יותר מעשור. את זה הוא עושה ללא כל תמיכה או ספונסר, ובאופן עצמאי לחלוטין. דודי גם לא אדם מאמין ואספר לכם פה שהוא לא נוהג לצום ביום כיפור. לראשונה בקריירה המפוארת שלו, דודי נאלץ לקבל החלטה קשה מנשוא שהמחיר שלה בא לידי ביטוי בדירוג ATP ועשרות אלפי דולרים שהפסיד. זו לא טעות – עשרות אלפי דולרים".

לדבריו, "הוא לא היה חייב לפרוש, אך הוא עשה זאת בכל מקרה. לא בשביל מישהו, לא בגלל חשש ממישהו, לא כי נתבקש לעשות כך ולא כדי למצוא חן. הוא עשה זאת אך ורק בגלל שהוא מכבד את יום כיפור ואת המדינה שאת דגלה הוא מייצג בכל עת שהוא נקרא לדגל. דודי לא ממש צריך לבקש סליחה מאף אחד, אבל היום יכול להיות שלא מעט אנשים צריכים לבקש סליחה ממנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן