רגבים על חוק הלאום "מעוקר. אין טעם בחקיקתו"

בתנועה תקפו את הצעת השינוי לחוק ואמרו כי "הניסיון לשווק את חוק הלאום עם הנוסח החלופי כהישג הוא לא יותר מאשר ספין". ח"כ סעד מהמחנה הציוני: "הצעד לריכוך החוק - חסר משמעות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/07/18 15:01 ג באב התשעח

רגבים על חוק הלאום "מעוקר. אין טעם בחקיקתו"
יישוב בדואי מול יהודי בנגב, צילום: פלאש 90. יניב נדב

השינוי שהוצע היום (ראשון) על ידי השר יריב לוין בחוק הלאום, נתקל בהתנגדות גורמים במערכת הפוליטית, הן מהצד הימני והן מזה השמאלי.

בתנועת רגבים קראו לעצור את חקיקת חוק הלאום, בטענה שראש הממשלה נתניהו מתכוון "למסמס את סעיף ההתיישבות בחוק הלאום, המאפשר הקמת התיישבות יהודית בכל רחבי הארץ".

לדבריהם, במצב זה "אין טעם בחקיקה, וכי הניסיון לשווק את חוק הלאום עם הנוסח החלופי כהישג הוא לא יותר מאשר ספין. אם ראש הממשלה נתניהו לא מסוגל ללכת בעקבותיו של דוד בן גוריון ומנחם בגין, שהצהירו ופעלו למען ייהוד הנגב וייהוד הגליל, מוטב לא לחוקק כלל את חוק הלאום כאשר הוא מעוקר מתוכן".

מן העבר השני של המתנכדים לחוק אמר ח"כ סאלח סעד מהמחנה הציוני כי "הצעד לריכוך חוק הלאום חסר משמעות. בפועל הממשלה מקימה ובונה יישובים ליהודים בלבד ואפס יישובים לבני מיעוטים, שמופלים בכל הקשור לתכניות מתאר והיתרי בנייה. האפליה זועקת גם לגבי סעיף השפה הערבית- כל שינוי במעמד השפה הוא בגדר הכרזת מלחמה על ציבור דוברי הערבית בישראל".

מוקדם יותר פורסם כי לעומת נוסח הסעיף הנוכחי, בו נכתב כי יישובים יוכלו לקבל לשורותיהם רק חברים המשתייכים לאותו לאום או דת, בשינוי שהוצע נאמר כי "המדינה תעודד, תבסס ותחזק התיישבות יהודית, באופן שמבהיר כי עידוד ההתיישבות היהודית הוא מימוש לגיטימי של החזון הציוני ואיננו אפליה פסולה או חוסר שוויון".