רבנים לרה"מ נתניהו: "עצור מיד את שיפוץ הרחבה הדרומית לרפורמים"

לקראת וועדת הבניה הצפויה להתכנס היום לדיון בדבר שיפוץ הרחבה הדרומית של הכותל המערבי לצורך ישום מתווה הכותל והכשרת הרחבה המכונה 'עזרת ישראל' במקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/18 15:28 כב בטבת התשעט

רבנים לרה"מ נתניהו: "עצור מיד את שיפוץ הרחבה הדרומית לרפורמים"
הכותל, צילום: פלאש 90, יונתן זינדל

עשרות רבנים פנו היום (א') לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה כי יעצור באופן מידי את שיפוץ הרחבה הדרומית בכותל. הקריאה מגיעה על רקע הניסיונות של רה"מ לדחוף בימים אלו את אישור הוועדה המחוזית לבניה בירושלים לשיפוץ הרחבה הדרומית של הכותל המערבי.

"לכבוד ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, באנו בזאת בקריאה אל כבודו לפעול מול כל המעורבים בניסיון המחודש להעביר את מתווה הכותל, המחלל את קדושת הכותל, המערבי ושמטרתו האמיתית היא מתן לגיטימציה לתנועה הרפורמית (שאת תוצאות התפשטותה אנו רואים בהתבוללות הנוראה בארה"ב)" כתבו הרבנים לנתניהו. 

הרבנים קראו לנתניהו לחדול מהמהלך: "חדלו לכם מחילול הקודש, עצרו מיד את שיפוץ הרחבה הדרומית!. כל מיני האצטלות של צורך בשיפוץ לשם הנגשה או בטיחות כביכול, שהוכח למעלה מכל ספק שאינן אלא דרכי הטעיה, לא יכשירו את החרפה הנוראה לדורות! ואלוקי ישראל המאיר אור חדש על ציון יזכנו שרחבת הכותל תתרחב ותתפשט לתפילת רבים לכל אורכו של הכותל המערבי, עד בנין בית המקדש במהרה בימינו." הוסיפו הרבנים.


להורדת הקובץ

ברשימת הרבנים, אשר כוללת מעל ל-50 רבנים ניתן למצוא גם את הרב דב ליאור רבה של קריית ארבע לשעבר, הרב צבי ישראל טאו – ראש ישיבת הר המור, הרב חיים שטיינר משיבת מרכז הרב, הרב שלמה אבינר רב הישוב בית אל וראש ישיבת עטרת כוהנים, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב אלחנן בן נון לשעבר ראש ישיבת בית אורות ורב הישוב שילה, הרב יצחק בן שחר ראש ישיבת קדומים, הרב יגאל קמינצקי רבה של גוש קטיף תובב"א, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת רמת גן, הרב אליקים לבנון רב הישוב אלון מורה ורבנים נוספים.

נזכיר כי היום צפויה להתכנס הוועדה המחוזית לבנייה של עיריית ירושלים ולדון באישור הבניה בכותל המערבי. במהלך הדיון הראשון בוועדה שהתקיים לפני כשבועיים, נחשף כי ראש הממשלה, הוא העומד מאחורי המהלך החריג, והוא אשר החליט לנסות ולקדמו. הדברים נחשפו בידי עוזר מזכיר הממשלה עו"ד רונן פרץ, אשר ממונה מטעם רה"מ על הטיפול בסוגיית הכותל.

בדבריו בוועדה, דיבר פרץ על המניע שעומד מאחורי הרצון לשנות את אישורי הבניה. זאת לאחר שנעשה ניסיון להציג את העניין כבניית הנגשה לנכים ולא כחלק ממהלך כללי. פרץ אמר במפורש שהרצון פה הוא "להציע פתרון לבעיה של נשות הכותל" וכן ש"ההפרדה הזו תתבצע באמצעות הרחבה הזאת" שהוא מתכוון לחלוקת הכותל לאזור לתפילה על פי המסורת ולאזור אחר של תפילה מעורבת ושונה. פרץ חזר והדגיש שוב כי ראש הממשלה עצמו החליט לבנות את הרחבה לרפורמים ושהוא הדוחף לכך "ההתחייבות של ראש הממשלה וההנחיה שלו מאוד ברורה, להאיץ את בניית רחבת התפילה שם. אנו נמצאים באיזשהו הליך שמבחינתנו הוא דחוף".