ראש אגף העגונות: "עודד גז איבד את כל עולמו"

הרב אליהו מימון התייחס לביטול הקידושין ולשחרורה של האישה מעגינותה, ואמר: "את רוב המקרים מצליחים לפתור בלי זה".על סרבן הגט שיוסגר לישראל אמר: "מסר לכל מי שמתכוון לעשות מעשים טיפשיים כאלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/18 10:07 ו בתמוז התשעח

ראש אגף העגונות: "עודד גז איבד את כל עולמו"
עודד גז, צילום: יחצ

"האיש הזה איבד את כל עולמו. זה מסר לכל מי שמתכוון לעשות מעשים טיפשיים כאלה", כך אמר הבוקר (ג') ראש אגף עגונות בבתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון, שהיה אמון על התיק של סרבן הגט עודד גז. אתמול פורסם כי בית הדין הרבני בחיפה ביטל את הקידושין של בני הזוג גז, וקבע כי האישה במעמד של "לא נישאה מעולם".

בריאיון לגל"צ התייחס הרב מימון למהלך שננקט בתיק, ואמר כי "ניתן במקרים מסוימים שבהם קיים פגם בהליך הקידושין - לבטל אותם. כשיש סיבה לעשות את זה עושים את זה ובמקרה שמוצאים פגם כזה משתדלים מאוד להשתמש בזה הלכתית כדי לפתור את בעיית העגינות". 

לדבריו, הדיינים כמעט ולא נדרשים להגיע לכך מכיוון ש"ברוב רובם של המקרים אנחנו מצליחים לפתור את המקרים בלי זה. יש לנו מגוון של כלים אחרים פשוטים יותר וזמינים יותר שבהם אנחנו מצליחים לפתור את רוב רובם של המקרים אז זה לא נדרש, אבל במקרה שזה נדרש אז עושים את זה".

הרב מימון הוסיף כי במקביל לניסיון לתפוס את גז ולהביא להסגרתו לישראל פעלו הדיינים לשחרר את האישה מעגינותה. "בזמן שהוא מועמד להסגרה, נעשתה הבדיקה הזו והצלחנו ב"ה להצליח להוכיח את מה שצריך להוכיח כדי לשחרר את האישה". 

הוא הוסיף כי "במקרה הזה אני חושב שיש מסר מאוד חד לאנשים שיש להם כוונה לעשות דברים טיפשיים כאלה, שהאיש הזה איבד את כל עולמו. גם איבד את ההשכלה שלו, גם איבד את המשפחה, גם איבד את היכולת להישאר כאן במדינת ישראל והסתבך פלילית. 

"הוא יוסגר בסיכומו של עניין וגם ישב בכלא ואשתו פנויה. גם אם זה לא היה קורה בתהליך הזה זה היה קורה בתהליך אחר. אין היום דרך לברוח מהעניין. בסופו של דבר כולם מגיעים וכולם נותנים את הגט. חבל על הסבל של שני הצדדים".