ראשי הקואליציה לבג"ץ: מבקשים דחייה נוספת בחוק הגיוס

המערכת הפוליטית בוערת: ראשי הקואליציה נמענים מלקבל החלטה לגבי חוק הגיוס, שעומד במרכז המחלוקת הקואליציונית ומבקשים משופטי בית המשפט דחייה נוספת בתשובתם למדינה

חדשות כיפה מירב כהן 25/11/18 16:27 יז בכסלו התשעט

ראשי הקואליציה לבג"ץ: מבקשים דחייה נוספת בחוק הגיוס
ממשלת ישראל. בדרך לבחירות?, צילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

המשבר הבא בפתח: ראשי הקואליציה הודיעו כי יבקשו מבג"ץ דחייה נוספת בחוק הגיוס. ברקע חברי הכנסת משה גפני ואריה דרעי נעדרו מישיבת ראשי המפלגות

חוק הגיוס, שקודם על ידי מפלגת 'יש עתיד' בממשלה הקודמת, קובע כי על המדינה לגייס את החרדים לצבא, וקבעה מכסות גיוס שבהם צריכים החרדים לעמוד. הממשלה דחתה פעם אחר פעם את ההחלטה בחוק. כעת הודיעה הממשלה כי תבקש דחייה נוספת בשל לחץ כיוון שראשיה הקואליציה טרם הגיעו להסכמה. 

החרדים מתנגדים לחוק הגיוס כמו שהוא מוגדר כעת. שרי הממשלה לא הצליחו להגיע להסכמה על פרטי החוק ולכן, כאמור, יבקשו דחייה נוספת. חוק הגיוס יכול להיות המסמר האחרון בדרך להקדמת הבחירות במידה ולא יצליחו להגיע להסכמה על החוק. 

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף את בקשת הקואליציה: "הסיבה היחידה שנתניהו הולך לבג״ץ שוב, היא כדי לשמור על הכסא שלו. אפשר להעביר השבוע את חוק הגיוס. כל מה שהוא צריך זה להבטיח בקולו שלא תהיה קומבינה על הכסף. אבל נתניהו נכנע לחרדים שוב ושוב. יש עתיד תמשיך להלחם לשוויון בנטל ולא תכנע לסחטנות החרדית"