ראשי המכינות נגד המתקפות על השב"כ . בן-גביר: "שיבואו לראות את המציאות בשטח"

שורה של ראשי מכינות קדם-צבאיות, רובן מעורבות או חילוניות, יוצאים במכתב המגנה את המתקפות הציבוריות על השב"כ. במכתב הם מודים לאנשי השב"כ ומערכת הביטחון על תרומתם לביטחון המדינה. איתמר בן-גביר: "ראשי המכינות מוזמנים לשמוע על ההתעללות ועל ההשפלות שנערי הגבעות עוברים"

חדשות כיפה יהונתן קליין 07/01/19 17:39 א בשבט התשעט

ראשי המכינות נגד המתקפות על השב"כ . בן-גביר: "שיבואו לראות את המציאות בשטח"
מנכ"ל מועצת המכינות, דני זמיר, מחותמי המכתב, צילום: ללא קרדיט

ראשי מכינות חילוניות ומעורבות יוצאים היום (ב') בהודעה משותפת, המגנה את המתקפות על השב"כ, בעקבות הפרסומים על עינוי הנחקרים בפרשת רצח הפלסטינית. על המכתב חתומים 19 ראשי מכינות קדם צבאיות ברחבי הארץ, כולן מכינות חילוניות או מעורבות. אף אחד מראשי המכינות הקדם צבאיות הדתיות לא חתם על המכתב.

במכתב נאמר: "אנו, ראשי המכינות הקדם צבאיות החתומים מטה מביעים מחאה חריפה על המתקפות הציבוריות נגד השב"כ בגין פעולותיו לפענוח רציחתה של עאישה ראבי, בת 47 מהכפר בידיא ואם לתשעה".

מכתב ראשי המכינות

מכתב ראשי המכינותצילום: ללא

עוד נכתב: "אנו מוחים על הניסיון להבדיל בין דם לדם ובין חשוד ברצח לחשוד ברצח על בסיס לאומי ואתני, מעשה הסותר את יסודות קיומנו הציוני כמדינה יהודית ודמוקרטית.
אנו מבקשים להודות לכם: לוחמי ועובדי השב"כ, משטרת ישראל, חיילי צה"ל ומערכת בתי המשפט על עבודתכם הקשה והמסורה לפענח את הרצח ולהביא להעמדת הרוצחים לדין צדק במדינת ישראל".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג חלק מהחשודים בפרשה, מסר בתגובה: "אני רוצה להגיד לראשי המכינות המכובדים, שאם אחד מהתלמידים שלהם, וכבר היו דברים מעולם, יוזמן לחקירות השב"כ, אני מבטיח שאני לא אנטוש אותו. אני מבטיח שלמרות מה שהם כותבים אני אעזור לו, כי אני רוצה להציל כל יהודי ולעזור לכל יהודי.

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר. ראשי המכינות מוזמנים לרדת לשטח ולשמוע אותנוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הייתי מציע לראשי המכינות המכובדים לשבת עם כל מיני נערי גבעות. נכון, הם שונים, נכון, הם נראים אחרת, אבל כדאי להם לשמוע אותם בבחינת 'דע לקבל את השונה, דע לקבל את האחר'. ולשמוע מהם על ההתעללות, על ההשפלות, על ההתנכלות, על החקירות הכל כך קשות שאני לא מאחל לאף אחד לעבור.
אני אומר לאותם ראשי מכינות יקרים, תצאו קצת ממגדל השן. בואו, תרדו לשטח, תשמעו את המציאות. אפילו לא צריך להתאמץ יותר מדי, מספיק שתשמעו את ההקלטות של תכנית עובדה, ואחר כך תדברו איתנו על ראשי השב"כ ש'עושים את העבודה שלהם'."