עו"ד בן גביר: "הערות חוקרי השב"כ גבלו בהטרדה מינית"

עורכי הדין של הנערים החשודים בטרור היהודי, ובגרימת מוות לפלסטינית, הצהירו כי חוקרי השב"כ חרגו מגבולות החוק: "השב"כ מהלך אימים על בית המשפט, ומנסה לצבור מחדש נקודות זכות על גבי קטינים"

חדשות כיפה מירב כהן 06/01/19 15:42 כט בטבת התשעט

עו"ד בן גביר: "הערות חוקרי השב"כ גבלו בהטרדה מינית"
עו"ד בן גביר ועו"ד קידר בבית המשפט השלום בראשון לציון, צילום: ללא

עורכי דינם של הקטינים החשודים בהריגתה של פלסטינית, עו"ד עדי קידר ועו"ד בן גביר, נתנו הצהרה משותפת בבית משפט השלום בראשון לציון, לאחר הודעת השב"כ על החשדות כלפי הנערים. 

עורך הדין עדי קידר מארגון חוננו התרעם על תפקוד השב"כ מול הנערים: "שב"כ לא רק שלא מפנים, אלא גם מהלך אימים על בית המשפט ומנסה לצבור מחדש נקודות זכות על גבי קטינים. פרשיות כאלה קורות מדי יום לתושבי יו"ש שמחרפים נפשם בכבישים ולא זכור לי מצוד כל כך נרחב במקרים האלה". 

עו"ד קידר מארגון חוננו חשף מה עבר על הנערים בימים האחרונים:  "מרשי קטין, ללא עבר פלילי, לא הוטחה בו שום ראיה, מבוקר עד לילה היה אזוק לכסא, ישן על מזרן על הריצפה, בתא קטן עם בול כליאה. הנער שאני פגשתי, היה עייף, שבור ומותש. הוא לא קשור בשום דרך לאירוע הזה."

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את אחד הנערים טען טענות חמורות כלפי חוקרי השב"כ: "הנחקרים עברו חקירות מתישות וקשות, לא התחשבו ירקו על מרשי, היה מגע פיזי. פגשתי את מרשי. הוא עבר חקירה לא פשוטה – יריקות, צעקות, קללות. אותי קוממו מאוד ההערות של החוקרים שגבלו בהטרדה מינית".

מעצרו של אחד הנערים החשודים במעורבות בפרשה הוארך עד ליום חמישי, שניים מהנערים טרם זכו להיוועץ בעורך דין. עשרות אנשים מפגינים בכניסה לירושלים, סמוך לגשר המיתרים, כמחאה על מעצר הנערים. המפגינים משבשים לסירוגין את התנועה, השוטרים נמצאים במקום.

הקטינים המוחזקים בידי השב"כ חשודים כי, לפני שלושה חודשים, רצחו פלסטינית בסמוך ליישוב רחלים בשומרון, תוך כדי יידוי אבנים על רכבה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן