ראשי ההתיישבות לממשלה: קחו השראה מטראמפ, החילו ריבונות

העברת השגרירות האמריקנית לי-ם זכתה לתגובות נלהבות בקרב ראשי מועצות ביו"ש, ששיבחו את אומץ ליבו של נשיא ארה"ב. הם קראו להנהגת המדינה לאמץ את דרכיו, ולנקוט במהלך הנועז של החלת החוק הישראלי

חדשות כיפה דויד ליבנה 14/05/18 15:04 כט באייר התשעח

ראשי ההתיישבות לממשלה: קחו השראה מטראמפ, החילו ריבונות
הצבת השלט החדש של שגרירות ארה"ב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לקראת העברת השגרירות האמריקנית לבירה, בירכו היום (ב') ראשי ההתיישבות על הצעד ושיבחו את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על המהלך שהוביל. על רקע יום ירושלים שהתקיים אתמול, קראו ראשי מועצות לממשלה לקחת ממנו השראה ולהחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

"אנו נרגשים יחד עם כל אזרחי ישראל לקראת העברת השגרירות הערב לירושלים. אנו מודים לנשיא טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל ועל העברת השגרירות לעיר הנצח של העם היהודי. אנו רואים נשיא שאכפת לו ממדינת ישראל, אשר מקיים הבטחות שנשיאים רבים דחו. העברת השגרירות היא אירוע מכונן בהיסטוריה של מדינתנו", אמר יו''ר מועצת יש''ע חננאל דורני. 

"אתמול חגגנו את יום ירושלים והיום אנו חוגגים גם את שחרורם של יהודה, שומרון ובקעת הירדן במלחמת ששת הימים. 51 שנים שהיישובים בחבלי ארץ אלה צומחים ופורחים, וכעת הגיע הזמן לעבור שלב אחד קדימה. אנו  צועדים קדימה ועם גדילתה של ההתיישבות, אנו נמשיך לפעול עד להחלת ריבונות ישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. יחד נעלה את ירושלים ואת מרחבי ההתיישבות על ראש שמחתנו", הוסיף.

ראש דסק החוץ של מועצת יש"ע וראש מועצת אפרת, עודד רביבי, שהוזמן לטקס פתיחת השגרירות, אמר: "אנחנו מודים לנשיא האמרקני שעמד בהבטחתו ומעביר את השגרירות לירושלים. הנשיא טראמפ מוכיח עצמו כנשיא הפרו ישראלי הגדול בכל הזמנים.

"עתה אנו מקווים ומתפללים שיכריז ויכיר הנשיא בערים וביישובים ביהודה ושומרון כחלק אינטגרלי מישראל, וכי באזור זה מתפתחים ועובדים בשלום ערבים ויהודים. מבחינתנו הגשרים לשיתופי פעולה עם שכנינו כבר מוכנים לשיתופי הפעולה מתוך ההבנה כי אף אחד מהצדדים לא ייעלם מהשטח".

נתניהו וטראמפ. הלחץ מתחיל להשפיע?

"הנשיא הפרו ישראלי הגדול בכל הזמנים". נתניהו וטראמפצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ראש מועצת בית אל, שי אלון, הוסיף כי "עם ישראל קיבל היום מתנה מידיד אמת של ישראל, מעבר השגרירות לירושלים דווקא ביום חגה של העיר מעיד על הידידות המופלאה הזו". 

לדבריו, על ממשלת ישראל לקחת דוגמה מטראמפ שהראה בחודש האחרון תעוזה ואומץ בלתי רגילים. "נשיא ארה"ב גם יצא מהסכם הגרעין עם איראן למרות התנגדותם של החברות הקואליציוניות שלו באירופה, וגם העביר את השגרירות האמריקנית לירושלים. אני מקווה שמדינת ישראל תשאב השראה מהנשיא האמריקני ותחיל במהירות את ריבונותה על יהודה ושומרון". 

אלון ציין כי אי החלת הריבונות ביהודה ושומרון מקשה על יותר מרבע מיליון אזרחי המדינה שמשרתים בצבא ובשירות הלאומי, שמשלמים מסים ותורמים למדינה בדיוק כמו כל אזרח אחר, לנהל את חייהם. "לא ייתכן שדווקא אנחנו, המתגוררים בחזית, ניאבק עם קשיים בירוקרטיים לא סבירים כאשר אנחנו רוצים לסלול כביש. המצב הזה, חייב להיפסק במהרה".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, צחי דיקשטיין, אמר כי "בעוד מספר שעות, בעוד שעיני העולם יופנו כלפי ירושלים ויראו את הרגע ההיסטורי של הכרת העולם החופשי בריבונות ישראל בירושלים, תושבי עזה והפלסטינים ביהודה והשומרון ישמעו את קול הפטיש שיכה על המסמר האחרון בארון הקבורה של הרעיון לשתי מדינות לשני עמים. ידעו הפלסטינים כי ישנו ריבון אחד בירושלים, ובכל ארץ ישראל".

עוד הוסיף דיקשטיין: "אנו מודים לראש הממשלה ומברכים על עמידתו רבת השנים תחת לחץ, הכפשות ולכלוכים שניסו לפגוע במניעי שיקול דעתו ובתפקודו כראש הממשלה והנה, בימים האחרונים נוכחו כולם לדעת כי רק טובת המדינה, ביטחונה ושגשוגה לנגד עיניו".

אמש התקיים בישיבת הר ברכה אירוע החגיגות המרכזי בשומרון לרגל יום שחרור ירושלים והשומרון. במהלך האירוע התבטא ברוח דומה ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שאמר: "יום שחרור השומרון הוא לא רק זמן לשירה וריקודים אלא גם לחשבון נפש. עד היכן הגענו והאם אנחנו ממלאים את השליחות שלנו בעולם הזה, האם אנחנו מקיימים את מצוות עשה, לבנות את ארץ ישראל". 

"אנחנו צריכים לחשוב, עם עצמנו כולנו, האם אנחנו נלחמים מספיק, על בניין ארץ ישראל, האם אנחנו שומעים את האדמה צועקת, לעוד בתים, לעוד ישובים, האם אנחנו שומעים את זה מספיק, האם אנחנו חושבים על זה מספיק, האם אנחנו עובדים על זה מספיק.

"יש לנו משימה, יש לנו שליחות ואנחנו צריכים לעשות אותה יותר טוב. אנחנו צריכים לא רק לשיר ולשמוח, אנחנו צריכים להתחזק בזה יותר. לבנות וליישב את ארץ ישראל ואת השומרון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן