קצין צה"ל שבר מצלמות של מפר סדר - ויישלח לכלא

סרן בצנחנים מואשם ששבר שתי מצלמות של פעיל שמאל איטלקי שנעצר בהפרות סדר בחברון, ויישלח ל-22 יום בכלא. ח"כ סמוטריץ': "אבסורד. מערכת המשפט הצבאית לוקה בעיוורון ערכי ומוסר."

חדשות כיפה יהונתן קליין 30/08/18 19:30 יט באלול התשעח

קצין צה"ל שבר מצלמות של מפר סדר - ויישלח לכלא
הפרות סדר בשכם. אילוסטרציה, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

קצין צה"ל בדרגת סרן המשרת בצנחנים צפוי להישלח לכלא, בעוון שבירת מצלמות של מפר סדר. כך פרסם היום (ה') כתב גל"צ צחי דבוש. הקצין מואשם כי לפני כשנה וחצי, בפברואר 2017, שבר שתי מצלמות של פעיל שמאל איטלקי, שנעצר על ידי צה"ל לאחר שהשתתף בהפרות סדר בחברון. על פי הסדר טיעון, שטרם אושר על ידי שופט, הקצין יודה ויישלח ל-22 ימי מאסר בכלא צבאי.

יצויין כי באירועים דומים בעבר הדברים נסגרו בדין משמעתי, והעובדה כי במקרה הנוכחי החליטה הפרקליטות להחמיר ולהגיש כתב אישום היא חריגה. 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), מחה על ההחלטה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני פשוט לא מצליח להבין את האבסורד הזה שבו אנחנו מפקירים את לוחמינו ומקריבים אותם כשעיר לעזאזל. מערכת המשפט הצבאית לוקה בעיוורון ערכי ומוסרי ומסכנת את ביטחון ישראל. בתחילת המושב אגיש בע"ה הצעת חוק שתקבע חסינות ללוחמי צה"ל ומנגנון מאוד זהיר להסרתה. חיילינו ראויים לגיבוי."

נזכיר כי באפריל האחרון הודיעו חברי מפלגתו של סמוטריץ', סגן שר הביטחון אלי בן דהן וחברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי, כי יקדמו חוק המקנה חסינות משפטית לחיילים על פעילותם המבצעית. החוק קובע כי לאנשי כוחות הביטחון תהיה חסינות בשל פעולות שביצעו במסגרת מילוי תפקידם ,בעת פעילות מבצעית או פעילות נגד מעשה טרור.