"לו עמדה לאלאור חסינות משפטית - הסאגה הייתה נחסכת"

סגן השר בן דהן וח"כ מועלם רפאלי החלו לקדם חוק לפיו לאנשי כוחות הביטחון תהיה חסינות בשל פעולות שביצעו במסגרת מילוי תפקידם. בתחילת מושב הקיץ הוא יעלה לוועדת השרים לחקיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/18 13:12 כז באדר התשעח

"לו עמדה לאלאור חסינות משפטית - הסאגה הייתה נחסכת"
חיילים בחברון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

"חסינות משפטית לחיילים תמנע פרשות אלאור אזריה נוספות", כך אמרו היום (ד') יוזמי חוק החסינות, סגן שר הביטחון אלי בן דהן ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, בהתייחסותם לדיון בוועדת השחרורים הצבאית בעניינו של החייל המורשע.

לאחרונה החלו השניים לקדם חוק המקנה חסינות משפטית לחיילים על פעילותם המבצעית. החוק קובע כי לאנשי כוחות הביטחון תהיה חסינות בשל פעולות שביצעו במסגרת מילוי תפקידם בעת פעילות מבצעית או פעילות נגד מעשה טרור. 

לפיכך איש ביטחון לא יישא באחריות פלילית, לא ייחקר כחשוד ויהיה חסין בפני כל פעולה משפטית, בשל פעולה שביצע או פקודה שנתן במסגרת מילוי תפקידו. החוק הונח לפני כמה שבועות על שולחן הכנסת ויעלה לוועדת שרים לענייני חקיקה בתחילת מושב הקיץ.
 
"אלאור אזריה עובר כבר כמה שנים מסכת משפטית קשה והכל בגלל טעות שביצע בזירת פיגוע. נכון, הירי לא היה אמור להתבצע אבל גם ההליך המשפטי כפי שבוצע לא היה אמור לקרות - אלא במסגרת תחקיר בתוך צה"ל כמקובל", אמרו יוזמי החוק. 

"מדינת ישראל מחייבת צעירים להתגייס לשירות משמעותי ולהתמודדות עם מציאות ביטחונית מורכבת. לפיכך ראוי להעמיד להם חסינות משפטית. לו עמדה לאלאור חסינות כפי שאנו מציעים, הסאגה הזו הייתה נחסכת מהמדינה, מצה"ל ומאלאור עצמו",הוסיפו.