קצין בכיר במיל': "טרם ההתנתקות, חזינו שחמאס יעלה לשלטון"

האלוף במיל' גיורא צור, שכיהן כראש מטה פיקוד דרום בזמן הפינוי מגוש קטיף, טען כי צה"ל כלל לא הופתע מעליית ארגון הטרור לשלטון בעזה, וכי הדברים אף נכתבו במצגת שהגיעה גם לראש הממשלה שרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/18 14:03 יא באב התשעח

קצין בכיר במיל': "טרם ההתנתקות, חזינו שחמאס יעלה לשלטון"
הפינוי מגוש קטיף, צילום: Pierre Terdjamn/Flash90

אלוף במילואים גיורא צור, ששימש כראש מטה פיקוד דרום בזמן ההתנתקות בשנת 2015, טען היום (שני) בראיון לגלי צה"ל כי על פי הערכות הצבא טרם היציאה מגוש קטיף חמאס צפוי היה להשתלט על רצועת עזה.

"כשנודע לנו על ההתנתקות", אמר צור, "נפגש סגן הרמטכ"ל עם אלוף פיקוד דרום דן הראל ואתי, ושנינו הצגנו את התובנות שלנו מהמהלך.

ידע שחמאס יעלו לשלטון? אריאל שרון

ידע שחמאס יעלו לשלטון? אריאל שרוןצילום: פלאש 90

לדבריו, השניים אף הציגו לאשכנזי מצגת שהובאה בהמשך לעיונו של ראש הממשלה דאז אריאל שרון, "המצגת אמרה בפירוש שמה שהולך לקרות זה מה שקורה היום. חזינו את זה וזה היה מאוד ברור שחמאס ייקח שליטה ושהטרור יתקרב אלינו. אנחנו לא מופתעים משום דבר".

כשצמד המראיינים הופתע מהדברים ואמר שבזמנו, לפני 13 שנים, נשמעו הערכות צבאיות אחרות, חזר האלוף במילואים על דבריו וטען: "אמרנו שבמהלך הזה, שבו אנחנו יוצאים מהרצועה ושאנחנו מעבירים שליטה למישהו לא ברור, החמאס ייקח שליטה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן