קמפיין חדש לקראת הבחירות המוניציפליות: "תמכו בריבונות ונצביע עבורכם!"

תנועת הריבונות פרסמה את רשימת המועמדים שהביעו תמיכה ומחויבות לקידום החלת הריבונות בשטחי יו"ש, "ראשי הרשויות הם ראשי חץ בעלי יכולת רבה להפעלת לחץ על מקבלי ההחלטות בדרג המדיני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/18 18:54 יד בחשון התשעט

קמפיין חדש לקראת הבחירות המוניציפליות: "תמכו בריבונות ונצביע עבורכם!"
חלק מהמועמדים שנענו לקריאה, צילום: תנועת הריבונות

שבוע לפני הבחירות המוניציפליות, יצאה היום (שלישי) תנועת הריבונות בקמפיין חדש שקרא לבוחרים ביו"ש, להצביע רק למועמדים שהצהירו על תמיכת בהחלת הריבונות הישראלית בשטחי יהודה שומרון.

"יישום הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון מהווה גם את הצעד הבא וההכרחי בחזון הציוני של שיבת עם ישראל לארצו, גם מענה ביטחוני נדרש אך גם כורח למען השוואת זכויות האזרח של תושבי יהודה ושומרון לאלה של שאר אזרחי ישראל", אמרו התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר.

לדבריהן "ראשי הרשויות מכירים היטב את ההתמודדות הקשה מנשוא מול גורמים צבאיים לקידום צרכים אזרחיים אלמנטריים של תושביהם. החלת הריבונות תאמר די לאפליה ולפגיעה בכמעט חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון".

בתנועה ריכזו את רשימת כל המועמדים למועצות האזוריות והמקומיות אשר הצהירו על מחויבותם לקידום החלת הריבונות. כותר הקמפיין היא: "תמכו בריבונות ונצביע עבורכם!".

בין המועמדים שתמיכתם בנושא צוטטה בכרזות המיזם ניתן לציין את ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ראש מועצת אפרת עודד רביבי, המתמודדים על ראשות מועצת גוש עציון שלמה נאמן, משה סוויל וירון רוזנטל, המועמדים לראשות מועצת בנימין שילה אדלר וישראל גנץ ועוד.

מטר וקצובר ציינו כי הן רואות "בראשי הרשויות ראשי חץ בעלי יכולת רבה להפעלת לחץ על מקבלי ההחלטות בדרג המדיני כדי שאלו יקדמו באופן מעשי וחוקתי את השינוי הנדרש, את החלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון. משימה זו, המוטלת על כתפי ההנהגה ביהודה ושומרון, חשובה לא פחות מהדאגה לרווחת התושב, ולמעשה היא זו שתוביל לרווחה אמתית לתושב. משום כך יצאנו בתנועת הריבונות בקריאה לתושבי יהודה ושומרון להציב את סוגיית הריבונות בראש רשימת השיקולים כאשר הם באים להעדיף מועמד אחד על פני חברו".

ראש מועצת בית אל, שיא אלון, עם דגל הריבונות

ראש מועצת בית אל, שיא אלון, עם דגל הריבונותצילום: ללא קרדיט

רשימת המועמדים שדבריהם פורסמו על יד תנועת הריבונות כחלק ראשון של הקמפיין (ע"פ סדר הא'-ב'):

אבי חדידה (אפרת): ריבונות! במהלך כהונתי אני מתכנן לקדם מהלכים פוליטיים וציבוריים יחד עם ראשי המועצות הסמוכות על מנת להחיל ריבונות על כל האזור. לשמחתנו, המעמד ההיסטורי של האזור אינו נתון במחלוקת ואנשי ציבור ממגוון רחב של דעות כבר מכירים בזכותנו על האדמות הללו (ובע"ה בעתיד גם יכירו בזכותנו על שאר אזורי ארץ ישראל).  אנחנו נקרא לממשלה הנוכחית לא לפספס את ההזדמנות ההיסטורית ולפעול מיידית לשם סיפוח מידי של האזור ולהחיל את החוק הישראלי!  המהלך יקדם את האזור כולו ואת היישוב שלנו בפרט ויאפשר לנו להתפתח בצורה טובה יותר ונכונה יותר!

אבי נעים (בית אריה): אני תומך בהחלת הריבונות הישראלית על כל ההתיישבות היהודית ברחבי יהודה ושומרון. מעבר לזכות הברורה שלנו כעם היהודי ששב לארצו מכורתו, יש לנו חובה להעביר מסר חד משמעי לעולם כי אנחנו כאן על מנת להישאר. השלב הראשון הוא ההכרה הברורה של ההנהגה שלנו בחקיקה ברורה ומובהקת ובשלב השני יישום הדברים הלכה למעשה, החלת כל החקיקה הישראלית וביטול הריבונות הצבאית וגורמי המנהל האזרחי. רק כך האחיזה שלנו תהיה ברורה, לעם היושב בציון וחד משמעית כלפי העולם כולו.

אליהו ליבמן (קרית ארבע חברון): החתירה והמאבק להחלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון היא חלק בלתי נפרד מתפקידו של ראש רשות ביהודה ושומרון. מהלך הריבונות הוא גם מהותי, ערך יסוד בציונות וביהדות, וגם הכרחי לניהולה התקין של רשות ביהודה ושומרון ומתן יחס שוויוני לתושבים.  כראש המועצה המקומית קרית ארבע חברון, העיר בה עשתה מלכות בית דוד את צעדיה הראשונים, אפעל בכל מאודי ליישום החזון.

בני כשריאל (מעלה אדומים): מעלה אדומים בראשותי הייתה הראשונה במאבק על ריבונות ליישובי יו״ש. נמשיך להיאבק עד אשר כל התיישבות תהיה בריבונות מדינת ישראל. כאן המקום להודות למועצת יש"ע ולכל הח"כים שתמכו בנו. תודה ובהצלחה.

דוד אלחיאני (בקעת הירדן): רק ריבונות ישראלית תחזק ותקבע את עתידה של ישראל כמדינת הלאום של העם יהודי.

חננאל דורני (קדומים): ארץ ישראל היא שלנו. זה הבסיס לפעילות שלנו להחלת ריבונות. 
אנחנו נמצאים בחלון הזדמנויות של צירוף נסיבות חסר תקדים: ממשל אוהד בארצות הברית, חולשה וכמעט בידוד מדיני של הרשות הפלשתינית, החלטה היסטורית של מרכז הליכוד הקוראת להחלת הריבונות והחוק הישראלי על מרחבי ההתיישבות, וממשלה לאומית-ימנית שבה כל מרכיבי הקואליציה שותפים להצעת חוק הריבונות. את חלון ההזדמנויות הזה אסור לפספס. החלת ריבונות על מרחבי ההתיישבות היא צו השעה.

יגאל להב (קרני שומרון): ההתיישבות באיו"ש הינה עובדה מוגמרת וחיים בה יותר ישראלים מאשר מחלקי התיישבות רבים בדרום או בצפון. איכות החיים, הפסיפס האנושי והקירבה למרכז, מביאים זוגות צעירים רבים לאזור. העיוות באי החלת הריבונות הולך וגדל ותוצאותיו בשטח מקשות ומעכבות. הייתי מהראשונים ששמו כמטרה לפעול להחלת הריבונות וכך אפעל תמיד.

יוחאי דמרי (הר חברון): הגיע זמן ההכרעה !! שנת הבחירות היא הזדמנות מצוינת למפלגת השלטון להגיע לבוחרים עם מהלך היסטורי להחלת ריבונות ביהודה ושומרון ולתקן עוולה  היסטורית ההולכת ומחריפה הולכת ומעמיקה עבור מאות אלפי התושבים החיים ביו״ש.  ללא החלת הריבונות באופן מלא, לא יהיה שקט ולא יהיה ביטחון וצדקת קיומנו בארץ ישראל וביהודה ושומרון תמשיך להיות מוטלת בספק.

יוסי דגן (שומרון): החלת הריבונות על הישובים ואדמות מדינה ביו"ש היא הכרח אסטרטגי למדינת ישראל. ישראל קיימת 70 שנה ומתוכם במשך 51 שנים אנחנו חיים ובונים ביו"ש. המציאות שבה לא הוחלה הריבונות על הישובים ואדמות המדינה היא כשל ערכי וציוני מהמעלה הראשונה. זו מציאות הפוגעת בהכרח בזכויות אדם של חצי מיליון התושבים ביו"ש שמגדלים כבר את הדור הרביעי והופכת אותם לאוכלוסייה מסוג ב' המופלית לרעה מול כל האוכלוסיות האחרות בישראל. הריבונות צריכה להיות הדגל המרכזי של הממשלה הלאומית. גם מי שאמר בתקופת אובמה, וגם אז חלקתי עליו, שידיו כבולות, הרי שהיום, עם הממשל הנוכחי, ודאי שאפשר לעשות יותר.

יעל בן ישר (בית אל): החלת הריבונות ביו"ש היא תכנית צודקת המעגנת את זכותנו הבסיסית לחיים בכל חלקי ארץ ישראל. אנו נמצאים ביהודה ושומרון בכלל ובבית אל בפרט הן מתוקף הבטחה אלוהית כמוזכר בתנ"ך, הבטחה בה מאמינים גם נוצרים רבים כפי שאנו רואים באלפי המבקרים הפוקדים כל שנה את אתר חלום יעקב בבית אל, והן מתוקף הצדק ההיסטורי של עשרות השנים האחרונות, שנים בהן חווינו ניסיונות חיסול מצד הפלסטינים באזור, בהן נוכחנו כי רק מציאות של ישראל חזקה תיתן לנו אפשרות של חיים בטוחים. רק עיקור השאיפה הלאומית הפלסטינית בשטח זה יביא להשלמה שלהם עם הנוכחות היהודית ולחיים בשלום וביטחון לנו. התברר, כפי שראינו בפינוי גוש קטיף, כי פנוי שטחים מיהודים והעברתם לפלסטינים לא הביא לשלום המיוחל בין העמים, נהפוך הוא, קיבלנו רק רקטות ופיגועים מאזור יותר קרוב. לכן הגיע הזמן לאמץ גישה אחרת ולהחיל ריבונות על שטחי יו"ש.

ירון רוזנטל (גוש עציון): תמיכתי בריבונות ברורה לחלוטין, ועם זאת אדגיש שריבונות ביהודה ושומרון תושג באמצעות מעשים בשטח ולא באמצעות הצהרות. בניית ישובים עם מגוון אוכלוסיות, חקלאות, הייטק, חינוך ואקדמיה, כל אלה יביאו בפועל את הריבונות. אין קיצורי דרך. כאשר ליבו של עם ישראל יחוש שהוא ביהודה ושומרון יבשילו התנאים לריבונות. כראש מועצה המחויב לחזון הריבונות אני מתחייב לקדם את כל אותה בניה והתפתחות שיהוו הבסיס המעשי לחזון הריבונות.

ישראל גנץ (בנימין): ריבונות. מילה המגלמת את גולת כותרת חזון הפעילות שלי בבנימין לשנים הקרובות. מבחינתי זו היא שאלת הבחירות הערכית העומדת לפתחנו: ההתיישבות לאן? והתשובה שלי נרמול החיים שלנו כאן בבנימין ובהתיישבות כולה. ובמילה אחת ריבונות. אני מבקש את אמון התושבים כדי להביא לביטול השלטון הצבאי ולהחלת החוק הישראלי בבנימין וביו״ש כולה- זה החלום שלי ואני משוכנע שזה אפשרי. אנחנו רוצים, כבישים, ביטחון, תקשורת, קליטה סלולרית ותחבורה ציבורית מוסדרים כמו בשאר חלקי המדינה. לא עוד בדיעבד. לא עוד בקריצה. במילה אחת - ריבונות. ובדיוק לשם אני חותר. אני יודע איך לפעול ולממש את החלום הזה, חלום הריבונות, ולחולל את המהפכה שתהפוך סוף סוף את בנימין ואת ההתיישבות כולה לחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל.

משה סוויל (גוש עציון): ריבונות מבחינתי היא מילה גדולה מאד אבל בפועל מה שכחצי מיליון תושבים ביהודה ושומרון מבקשים זו נורמליות, זה החיים עצמם. ריבונות היא חוק אחד לכל תושבי המדינה, מחדרה עד גדרה. מתל אביב עד גוש עציון. אותם הכללים אנו בגוש עציון דורשים שיחולו על משני צידיו של הקו הירוק.  אנחנו חיים במדינת ישראל, משרתים בצבא, משלמים מיסים, מניפים את הדגל ומודים לקב"ה על המדינה המדהימה שהצלחנו לבנות כאן בזמן כל כך קצר. אנחנו לא מבקשים קצבאות ותמיכות ולא צל"שים ובונוסים. אנחנו פשוט לא רוצים להרגיש אזרחים סוג ב  דורשים את הבסיס, את הנורמה, רק להיות אזרחים שווים במדינה שאנחנו כה גאים לקחת חלק בה.  לריבונות יש השלכות ישירות על ההתפתחות שלנו: סלילת כבישים, אישורי בנייה, שטחי מסחר ועוד ועוד. מדינת ישראל הוכיחה שכאשר היא עומדת על שלה, אומות העולם מכבדים אותה. כך קבענו עובדות בשטח בגולן וכך יש לעשות ביהודה ושומרון. השאלה אינה האם תהיה ריבונות, השאלה היא מתי. ויפה שעה אחת קודם. יש לנו עם אחד, מדינה אחת וריבונות אחת, אין לנו ארץ אחרת.

עודד רביבי (אפרת): אחרי למעלה מיובל שנים מאז חזרנו לחבלי מולדת ברור לכולם כי אין חלופה להחלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון.

שי אלון (בית אל): החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון היא לא רק חובה מוסרית להשוואת זכויותיהם של תושבי יו"ש לשאר אזרחי ישראל, אלא צו יהודי מוסרי ראשון במעלה. חזון הציונות לא יושלם עד שלא תוחל ותיושם ריבונותו של עם ישראל על כל מרחבי ארצו. מתוך כך אני רואה את המאבק הבלתי מתפשר ליישום חזון הריבונות כחלק בלתי נפרד מתפקידי כראש מועצה. להנהגה המוניציפאלית ביו"ש תפקיד ראשון במעלה מעבר לתפקודם השגרתי כראשי רשויות, עליהם להוביל את דגל חזון הריבונות עד לביצועו על ידי ממשלת ישראל וכנסת ישראל.

שילה אדלר (בנימין): החלת הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון היא אינטרס ישראלי מובהק והוא הפתרון היחיד אשר ישמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית ואיתנה. כמנכ"ל מועצת יש"ע יחד עם שדולת ארץ ישראל הובלנו בכנסת להחלת הריבונות ופעלתי רבות למען קידום הריבונות ובין היתר הייתי מהיוזמים של העברת החלטת מרכז הליכוד לתמוך בהחלת הריבונות בשטחי יו"ש. כראש מועצה אני מתחייב להמשיך ולפעול בנדון עד הוצאתו לפועל על ידי ממשלת ישראל

שלמה נאמן (גוש עציון): עם ישראל דורש את החלת הריבונות לא רק כי זה המהלך המדיני הנכון, אלא בעיקר כי זו חובתנו המוסרית כלפי העם והארץ. אשליית אוסלו ושתי המדינות חלפו עברו  מהעולם. כעת הגיע הזמן  לצעוד בדרך  להחלת הריבונות. עם ישראל שב לארצו אחרי 2,000 שנות גלות כדי להיות ריבון בארצו.