קלמנוביץ': "נפילת האבן בכותל – חומר למחשבה לרפורמים"

המשנה לראש עיריית ירושלים קישר בין האירוע הנדיר למקום נפילתו - רחבת התפילה המשותפת. ח"כ נחמיאס ורבין הציעה משהו אחר: "הנה חומר למחשבה לשר בנט - תראה לקלמנוביץ', חבר הבית היהודי, את הדלת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/18 08:11 יב באב התשעח

קלמנוביץ': "נפילת האבן בכותל – חומר למחשבה לרפורמים"
דב קלמנוביץ', צילום: יח"צ

נפילת האבן מהכותל לרחבת התפילה 'עזרת ישראל', המשמשת את לתפילות מעורבות, הובילה אמש (שני) דמות ציבורית ראשונה לקשור בין המקרה הנדיר למאבק הרפורמים והקונסרבטיבים ובהמשך לדרישת הדחתו

"אסור לנו לדרוש ולפרש תופעות טבע כאיתותים משמים שהרי נסתרות דרכי הבורא", אמר המשנה לראש עיריית ירושלים וחבר הבית היהודי דב קלמנוביץ' אך הוסיף כי "עיתוי ומיקום הנפילה מעלים תהיות רבות", וכי, "נפילת האבן בכותל – חומר למחשבה לרפורמים"

בהמשך הוא ציין את צום תשעה באב האחרון, "1949 שנים לחרבן בית המקדש השני, בו נשרף בית המקדש ואבני החומה נהרסו", והדגיש כי "נפילת אבן מהכותל, בסמיכות כזו לתשעה באב ודווקא במיקום של רחבת התפילה הנתונה למחלוקת, צריכה להדליק לכולנו נורה אדומה"

קלמנוביץ' קרא לרפורמים להפסיק את מאבקם סביב רחבת התפילה המשותפת, "אני מציע למנהיגי הקהילות הרפורמיות ומחרחרי המריבה מנשות הכותל לבדוק את עצמם ולא את הכותל. עליהם לפנות למורי ההלכה האמיתיים שבדור ולתקן את השסע שהם משסעים בעם. תצעדו אחורה ממריבותיכם ותעשו שלום במרומיו".

מנסה להביך את הממשלה. ח"כ נחמיאס ורבין

דרשה מבנט להדיח את קלמנוביץ'. ח"כ נחמיאס ורביןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אתמול פורסם תיעוד נדיר בו לראשונה מזה עשרות שנים נפלה אבן מהכותל המערבי באזור הרחבה הדרומית בקשת רובינסון, שם מתפללים הזרמים שאינם אורתודוקסים.

מי שלא אהבה את החיבור בין שני הדברים הייתה ח"כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני שאמרה על אותו מטבע לשון, "הנה חומר למחשבה לשר התפוצות נפתלי בנט - אני מציעה שתראה לדב קלמנוביץ', חבר הבית היהודי, את הדלת".

נחמיאס ורבין תהתה, "מה עוזרים כל הצומות לעם ישראל אם יום למחרת ט' באב מרגיש אדם דתי כמו קלמנוביץ' שהדבר הכי קל הוא לפזר שנאת חינם. האבן מהכותל נפלה בגלל הרפורמים כמו שאת עגלת הבייגלה הפכה בת קול מהשמיים".

לסיום אמרה כי "אנשים כמו קלמנוביץ' הם שמסכנים את אחדות עם ישראל ואת חורבן הבית השלישי יביא מי שהשנאה היא טבע שני לו".