קטינים מיצהר התלוננו: שוטרי מג"ב צילמו אותנו בעירום

שלושה נערים טענו כי בעת שטבלו במעיין סמוך ליישוב, הם צולמו על ידי השוטרים בעודם ללא בגדים ולמרות בקשתם לחדול מכך. מג"ב בתגובה: "הטענות נבדקות על ידי הגורמים המוסמכים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/18 14:59 כז בסיון התשעח

קטינים מיצהר התלוננו: שוטרי מג"ב צילמו אותנו בעירום
המעיין שבו צולמו הנערים סמוך ליצהר, צילום: ללא קרדיט

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הגיש היום (א') תלונה נגד שני שוטרי מג"ב שצילמו קטינים כבני 13 במשך דקות בזמן שטבלו בעירום במעיין סמוך ליצהר. "מדובר באירוע חמור. השוטרים חייבים לדעת את הגבולות שלהם", אמר.

בתלונה תיאר עו"ד יאדו את השתלשלות האירוע שהתרחש ביום חמישי האחרון. "המתלונן הינו בן כ- 12 שנים ובמעוד האירוע היה עם שני חברים שהינם בני 13 שנים. ביום 07.06.18 ירד המתלונן עם שני חבריו האמורים מהישוב יצהר לטבול במעיין-מקווה שנמצא למרגלות גבעה במקום. ג'יפ מג"ב שעמד כחמישים מטרים מאחורי הילדים צפר להם ולאחר מכן החלו הילדים לרוץ למעיין. הילדים טבלו במעיין בעירום מלא כנהוג לפי הלכות טבילה, ובו בזמן הגיעו שני שוטרי מג"ב והחלו לצלם את הילדים בטלפונים האישיים שלהם", נכתב בתלונה. 

עו"ד יאדו ציין כי למרות בקשות הילדים מהשוטרים לחדול, הם המשיכו לצלמם במשך דקות ארוכות. "בתגובה, הילדים יצאו למקום מוצל בו נוהגים הטובלים להתפשט ולהתלבש בצנעה, אך השוטרים המשיכו לצלם את הילדים. הילדים ביקשו מהשוטרים להפסיק על מנת שיוכלו להתלבש. השוטרים ניאותו לאפשר לילדים פרק זמן קצר להתארגנות ויצאו מהמקום, אולם חזרו כעבור שניות ספורות ושבו לצלם את הילדים בטרם הספיקו להתלבש", כתב.

לדבריו, "הילדים הסתתרו מאחורי מגבותיהם, וחזרו וביקשו מהשוטרים לא לצלמם. בשלב מסוים אחד השוטרים הלך לרכב המשטרתי כדי להביא מצלמה גדולה יותר. בנוסף לנ"ל, החלו השוטרים לתחקר את אחד הילדים על מצב כלבו ותעודותיו הנדרשות, ולאיים עליו כי יקראו ליחידת כלבנים שתחרים את הכלב".

אחד הקטינים שנכח באירוע סיפר: "ירדנו למעיין-מקווה. היינו באמצע לטבול ערומים. התחילו לצלם אותנו ערומים. אמרנו להם  תצאו, עוד מעט תצלמו אותנו, אנחנו נתלבש. הם אמרו טוב, עוד דקה, אפילו פחות, והלכו. היינו בחוץ, היינו באמצע להתנגב, הם עוד פעם באו. ראינו אותם מצלמים. צילמו בטלפון פרטי שלהם, ועוד איזה טלפון עם מצלמה גדולה כזאת. הרבה זמן, היינו בתוך המעיין, איזה שלוש דקות", תיאר הקטין.

עו"ד יאדו מסר כי "מדובר באירוע חמור. לצערי זה לא אירוע שעומד בפני עצמו, זה נראה יותר כתולדה של יחסי עוינות בין המשטרה לתושבים. דווקא בשעה זו שיש שיטור אינטנסיבי ביצהר, השוטרים חייבים לדעת את הגבולות שלהם. אם אין הצדקה ברורה, לא פוגעים באזרחים. השוטרים צריכים לתת את הדין על המעשים החמורים, אך גם הציבור כולו ובפרט רשויות הביטחון צריכים לתת את הדעת, מה גורם לכך ששני שוטרים סבורים שבמסגרת מילוי תפקידם ביצהר הם צריכים לצלם קטינים עירומים במקווה", הוסיף.

ממג"ב נמסר בתגובה: "הלוחמים שהיו במקום ביקשו לברר את זהותם של הצעירים לצורכי בדיקה פנימית לאחר שאלה לא שעו להוראותיהם בדרכם למעיין. מטבע הדברים לא נוכל להתייחס לטענות שעה שאלו נבדקות ע"י הגורמים המוסמכים".