צפו: שליח חב"ד שהותקף עם רעייתו משחזר את האימה

הרב שמואל נוטיק סיפר על השוד האלים והאנטישמי שחווה עם בני משפחתו בביתו שבקניה: "קיבלתי פנס לעיניים, מכות, אלות. לא ידעתי מה קורה עם אשתי והילדים שנמצאים בקומה למעלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/19 20:10 יט בניסן התשעט

צפו: שליח חב"ד שהותקף עם רעייתו משחזר את האימה
הרב נוטיק, רעייתו וילידיהם, צילום: באדיבות המצולמים

שליח חב"ד בקניה, הרב שמואל נוטיק, שחזר הערב (ד') את רגעי האימה שחווה עם רעייתו חיה, לאחר שנפלו קורבן לשוד אלים בביתם שבניירובי,

"קיבלתי פנס לעיניים, מכות, אלות, בלגן, תוך כמה שניות הבנתי שאני נמצא בשוד אלים", הוא סיפר בתיעוד שהגיע לחדשות כאן על האלימות שחוו מידיהם של חמישה שודדים.

לדבריו, הוא היה "קשור על הרצפה", ולא ידע "מה קורה עם אשתי והילדים שנמצאים בקומה למעלה. אני מנסה לומר לשודדים שאתן להם את כל הכסף אבל הם לא היו מוכנים. הם עלו למעלה ובשלב הזה אני שומע צעקות נוראיות. בניסי נסים, אחרי שאני קולט שהם עוזבים, אני מצליח להשתחרר מהכבלים, רץ למעלה ומגלה שאשתי נפצעה. הילדים ישנו במיטות".

הרב נוטיק הוסיף כי לא רק בני משפחתו נפגעו מהמעשה האלים והאנטישמי: "רצנו לבדוק מה שלום הבחורים שבאו לסייע לנו בפסח וגם הם היו כפותים. שדדו את בית חב"ד מספרי קודש, מסמכים, דרכונים

מחקירת האירוע עלה כי השודדים נתקלו בדרכם בשני בחורי ישיבה שניסו לעצור אותם, אך הם התגברו עליהם וקשרו אותם. הרב נוטיק ניסה להזעיק את המשטרה אך הפורצים היכו אותו ואיימו עליו כי יפגעו בו ובמשפחתו. לאחר מכן פצעו השודדים את אשתו, חווה, וקראו לעבר בני הזוג אמירות אנטישמיות. בהמשך הצליחו בני הזוג יחד עם שלושת ילדיהם להימלט ולנעול עצמם באחד החדרים, שם המתינו להגעת המשטרה.