שליחי חב"ד בקניה נשדדו ונפצעו

תקרית אנטישמית מלווה בשוד בבית חב"ד בניירובי, בירת קניה שבמערב אפריקה. בני זוג שליחי חב"ד, יחד עם שני בחורי ישיבה, נשדדו באלימות והוטחו בהם אמירות אנטישמיות. האישה נפצעה קל ועברה ניתוח בבית החולים המקומי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/04/19 10:55 יט בניסן התשעט

שליחי חב"ד בקניה נשדדו ונפצעו
ניירובי, בירת קניה, צילום: shutterstock

אירוע אנטישמי מזעזע מלווה בשוד. הרב שמואל וחוה נוטיק, שליחי חב"ד בניירובי, בירת קניה שבאפריקה, נשדדו הלילה (ד') באלימות בביתם בידי כנופיית שודדים. כך דווח ב-YNET. הם נפצעו, והאישה עברה ניתוח בבית חולים מקומי. על פי הדיווח, המשטרה חושדת כי השומרים במקום שיתפו פעולה עם הכנופייה.

השודדים נתקלו בדרכם בשני בחורי ישיבה שניסו לעצור אותם, אך הם התגברו עליהם וקשרו אותם. הרב נוטיק ניסה להזעיק את המשטרה אך הפורצים היכו אותו ואיימו עליו כי יפגעו בו ובמשפחתו. לאחר מכן פצעו השודדים את אשתו, חווה, וקראו לעבר בני הזוג אמירות אנטישמיות. בהמשך הצליחו בני הזוג יחד עם שלושת ילדיהם להימלט ולנעול עצמם באחד החדרים, שם המתינו להגעת המשטרה.

הפורצים גנבו מחשבים, טלפונים ניידים, תשמישי קדושה וציוד רב, וכן טלפונים ניידים, וגרמו נזק רק לבית בו מתגוררים בני הזוג. משה נוטיק, אחיו של הרב שמואל, סיפר הבוקר כי "הם מזועזעים", ודיווח כי הנזק שנגרם מוערך בעשרות אלפי דולרים.

יו"ר איחוד מפלגות הימין והבית היהודי, הרב רפי פרץ, אמר הבוקר: "שמעתי הבוקר בזעזוע על השוד האלים שנעשה בזוג שליחי חב״ד בקניה. שליחי חב״ד חשובים מאוד ואני מוקיר את מפעל השליחות מהנסיעות השונות שלי לחו"ל במסגרת הצבא ובהפצת היהדות של שליחי חב"ד בעולם. 
את האלימות הזו צריך להוקיע ולמגר. אני מחזק את השליחים הנפלאים ובנות זוגם שרתומות בצורה מופלאה למשימה הקדושה הזו ושולח רפואת הנפש והגוף לזוג היקר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן