צפו: עצרת זיכרון לארי פולד בלב מנהטן

הקהילה היהודית ריברדייל קיימה, בהשתתפות הקונסול הכללי בניו יורק, במלאת 30 יום להירצחו של הישראלי יליד ניו יורק. דני דיין: "יש מי שאומר שאנחנו חייבים לשלם את המחירים האלה כי לעם היהודי אין ברירה אחרת.  אני לא מסכים עם זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/18 21:09 ח בחשון התשעט

צפו: עצרת זיכרון לארי פולד בלב מנהטן
דיין בעצרת לזכרו של פולד ז"ל, צילום: דוברות הקונסוליה

עשרות אנשים, בהובלת הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, קיימו הערב (רביעי) במנהטן עצרת זיכרון לזכרו של ארי פולד ז"ל במלאת חודש להירצחו בפיגוע הדקירה במוצת גוש עציון.

העצרת, שתקיימה ביוזמת הקהילה היהודית ריברדייל ובהשתתפות תלמידי בית הספר מהקהילה ורב הקהילה, אבי וויס, התנהלה לזכרו של פולד, יליד ניו יורק, ועל רקע ההסלמה הביטחונית ברצועת עזה.

"משפחת פולד החליטה לפני מספר עשורים לעשות צעד אמיץ - להפסיק להיות פסיביים ולהשתתף בהרפתקה היהודית הגדולה ב-2000 השנה האחרונות ולעלות לישראל", אמר דיין.

לדבריו, "ארי פולד ז"ל היה גיבור יהודי ששילם מחיר כבד כגיבור יש מי שאומר שאנחנו חייבים לשלם את המחירים האלה כי לעם היהודי אין ברירה אחרת.  אני לא מסכים עם אמירה זו, יש לנו את האפשרות לבחור: מדינת ישראל לא הייתה קיימת לפני 71 שנה, התנועה הציונית לא הייתה קיימת לפני 130 שנה. היו אפשרויות, אבל אנחנו מוכנים לשלם מחירים כי אנחנו רוצים לחיות בארץ ישראל".

עוד הוא אמר כי "רובנו לא הכרנו אישית את ארי, אך כעת אנו מרגישים שהכרנו אותו מקרוב - במשימה שארי התחיל, אנו מצווים להמשיך. " לאחר האירוע הוסיף: "דווקא בצל ההתפתחויות הביטחוניות בשעות האחרונות, לנו כקונסוליה הישראלית בניו יורק יש מחויבות - לפעול להנצחת הקורבנות, גם בלב מנהטן".

משתתפי העצרת במנהטן

משתתפי העצרת במנהטןצילום: דוברות הקונסוליה