צפו: נפתלי בנט בריקוד צמוד עם ספר תורה

נפתלי בנט, איילת שקד, אורי אריאל, ניסן סלומינסקי, שולי מועלם רפאלי, יוסי דייטש ואפילו עופר ברקוביץ'. כולם הקפידו לפקוד את אירועי ההקפות השניות ברחבי הארץ ודאגו לרקוד, להזיע וגם לוודא שתדעו על זה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/18 22:58 כב בתשרי התשעט

צפו: נפתלי בנט בריקוד צמוד עם ספר תורה
בנט בהקפות שניות, צילום: דוברות השר בנט

אנשי ציבור שונים מהמערכת הפוליטית הגיעו הערב (ב') להקפות שניות ברחבי הארץ ורקדו עם ספרי התורה לצד ציבור הרוקדים.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, להרקדה שהתקיימה בכפר סבא, יחד עם סגן וממלא מקום ראש העיר, איתן צנעני. בחגיגות משתתפים מאות אנשים שבאו להקפות שניות בבתי הכנסת בעיר, לצד רבנים ואישי ציבור. 

"מרגש לראות את אהבת התורה יוצאת מבתי הכנסת לרחובה של עיר ומאחדת את לבבות האנשים", אמר בנט לרוקדים והוסיף כי "אלפי אנשים בכל רחבי הארץ רוקדים ושרים, אוהבים את תורת ישראל ואת עם ישראל. השמחה הזו היא הכח של העם המופלא שלנו".

עוד אמר כי "שמחת תורה היא זמן של קירוב לבבות ואחדות בעם ישראל. דווקא בתקופות רוויות מחלוקות ומתחים, עלינו לזכור את העוצמה שבאיחוד השורות. כוחנו באחדותנו, כאיש אחד בלב אחד".

גם שרת המשפטים, איילת שקד, הצטרפה לחוגגים ולרוקדים בהקפות השניות, כשחברה למועמד הבית היהודי למועצת העיר תל אביב, חיים גורן, ובהמשך הצטרפה לחגיגות בדרום העיר עם הזמר ציון גולן ובמרכז העיר עם הרב קונסטנטין. 

"בסיום חגי תשרי חשוב לזכור גם את חשיבותה של האחדות בישראל", אמרה שקד וציינה כי "כולנו מבינים את החשיבות של עם חזק ומלוכד. כוחנו באחדותנו לא באחידותנו ותמיד וחשוב לזכור לשמור על שיח מכבד".

שקד בהקפות שניות

שקד בהקפות שניותצילום: דוברות השרה שקד

עמיתם של בנט ושקד לסיעה, יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, השתתף גם הוא בהקפות שניות בכפר חב"ד לצד משתתפים רבים. השר אמר: "חג שמח לכל שלוחי חב"ד שמחיים את נפשינו כל פעם שאנחנו בחו"ל".

עוד אמר השר, "תודה לשר המודיעין ישראל כ"ץ שאמר שמחפשים את האנרגיה האטומית של מדינת ישראל - אני אגלה לכם. היא נמצאת כאן, בתורה, בכפר חב"ד!". לסיום בירך אריאל את הנוכחים בברכת הכוהנים והתפלל, "שתהיה לנו שנה גשומה, חורף טוב ובריא".

השר אריאל בהקפות שניות

השר אריאל בהקפות שניותצילום: דוברות השר אריאל

יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ח"כ ניסן סלומינסקי, המשיך במסורת האישית ופתח את ריקודי ההקפות השניות בפתח תקווה ולצד יו"ר הסיעה, ח"כ שולי מועלם רפאלי, רקד עם מאות המשתתפים, "יחד עם חברינו היקרים ותושבים דתיים חילונים ומסורתיים. במקום התקיימה תהלוכה גדולה בה רקדו המשתתפים כולם כאחד ושמחו בשמחתה של תורה".

 

המועמד לראשות עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ', החל את שמחת הריקודים עוד במהלך החג ועבר בין מספר בתי כנסת בעיר. בסיוריו השונים הוא פגש את רב העיר, הרב אריה שטרן, את הרב עדין שטיינזלץ ומתפללים נוספים.

ברקוביץ המשיך את החג וביקר בבתי כנסת של קהילות חב"ד וכן של קהילות חרדיות מודרניות ופגש את אנשי התקשורת סיוון רהב מאיר וקובי אריאלי. בצאת החג הוא הצטרף להקפות שניות שונות ברחבי העיר.

ברקוביץ בהקפות שניות

ברקוביץ בהקפות שניותצילום: דוברות מטה ברקוביץ

מועמד אחר לראשות העיר, יוסי דייטש, ציין שלוש שנים להירצחם של הרב נחמיה לביא ואהרון בניטה ברובע המוסלמי וחגג את ההקפות השניות לצד תלמידי ישיבות מהציונות הדתית.

"בדיוק שלוש שנים לאחר הרצח המזעזע של נחמיה לביא ואהרון בניטה הקדושים על ידי בן עוולה התרגשתי היום לרקוד עם ספר התורה שנכתב לזכרם ברובע המוסלמי,  סמוך למקום שבו נרצחו", אמר דייטש וציין כי "שניהם נרצחו בגלל שהיו יהודים ובגלל שאהבו את ירושלים. לצידי עמד מתי דן  ירושלמי שורשי שכבר שנים רבות מחזק את ירושלים, את ירושלים בונים באהבה ועם נשמה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן