ציפי לבני תפרוש מהפוליטיקה?

יו"ר מפלגת התנועה מודעת למצבה בסקרים, ולכך שאף מפלגה במרכז-שמאל לא מעוניינת לצרף אותה לשורותיה, ושוקלת פרישה מהחיים הפוליטייים. במקביל, נמשכים מאמציה להצטרף ליש עתיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/19 18:21 יב באדר א'

ציפי לבני תפרוש מהפוליטיקה?
תפרוש? ציפי לבני, צילום: ציפי לבני

אחת הפוליטיקאיות הוותיקות בישראל תפרוש מהחיים הפוליטיים? על פי הפרסום ב'ישראל היום', ציפי לבני, שסולקה בפומבי ממפלגת העבודה - המחנה הציוני, על ידי אבי גבאי, שוקלת ברצינות פרישה מן החיים הפוליטיים, אם מצב מפלגתה, 'התנועה', בסקרים, לא ישתפר.

כזכור, לבני החליטה להתמודד באופן עצמאי, כפי שעשתה בבחירות 2013, לאחר שהשותפות עם מפלגת העבודה נכשלה. על פי הפרסומים ניסתה לבני להגיע להסכם ריצה משותפת עם מפלגתו של בני גנץ, חוסן לישראל, ועם מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, אך המגעים לא צלחו, והיא פתחה בקמפיין עצמאי. עם זאת, בסביבתה אומרים כיום כי היא מבינה את מצבה בסקרים, אשר על פי רובם ככולם היא איננה עוברת את אחוז החסימה, וכי היא איננה מעוניינת לבזבז קולות לגוש השמאל, ועל כן היא שוקלת פרישה, אם מצבה בסקרים לא ישתפר.

לא מעוניין בחיבור. לבני ולפיד בימים יפים יותר

לא מעוניין בחיבור. לבני ולפיד בימים יפים יותרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקמפיין של לבני מתבסס על ניסיונה כשרת החוץ בממשלת אולמרט וכשרת המשפטים בממשלת נתניהו-לפיד, מציג אותה כמדינאית מנוסה, ומדגיש את החתירה להסכם שלום עם הפלסטינים ואת הרצון ל'שתי מדינות לשני עמים', אך נראה שאין קופצים על המציאה, ולבני, כאמור, ממשיכה להסתכל על אחוז החסימה מלמטה.

במקביל, נמשכים המאמצים בסביבתה של לבני להשתלב ברשימת יש עתיד, אך במפלגה טוענים כי כלל לא מתקיים משא ומתן; "לא היה ולא נברא, וגם לא יהיה", אומרים ביש עתיד. גם לפיד עצמו אמר כי איננו מעוניין בחיבור עם לבני, ופעיל במפלגתה אמר לישראל היום כי אם ייכשלו מאמצי החיבור ואם מצבה בסקרים לא ישתפר - האפשרות של פרישה ריאלית מתמיד.

ממפלגת התנועה לא נמסרה תגובה עד כה.