ציפי לבני צפויה להודיע על פרישה

שרת החוץ לשעבר ויו"ר "התנועה" צפויה להודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים כבר היום. לבני תכנס מסיבת עיתונאים על רקע הדיווחים שלפיהם היא הבינה שלא תעבור את אחוז החסימה, וכי אין לה עם מי להתאחד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/02/19 11:37 יג באדר א'

ציפי לבני צפויה להודיע על פרישה
ציפי לבני. פורשת, צילום: פלאש 90

ארבעה ימים לסגירת רשימת המפלגות לכנסת ה-21, שרת החוץ לשעבר, יו"ר מפלגת התנועה, ח"כ ציפי לבני תכנס היום (ב') מסיבת עיתונאים, בה היא צפויה להכריז על פרישה מהחיים הפוליטיים. 

לבני, שסולקה בפומבי על ידי אבי גבאי מהאיחוד עם מפלגת העבודה, בזמן ישיבת הסיעה לפני כחודשיים, הודיעה שתרוץ בבחירות באופן עצמאי במסגרת מפלגתה 'התנועה', ובמקביל ניסתה לחבור לרשימה נוספת, בעיקר ליש עתיד, ניסיון שנחל כישלון. כבר אמש דווח כי לבני הבינה שאין לה יכולת לעבור את אחוז החסימה, ומאחר ואינה מעוניינת לבזבז קולות לגוש השמאל, כך לדברי מקורביה, היא צפויה לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד בבחירות.

ציפי לבני עם בוז

ציפי לבני עם בוז'י הרצוגצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לבני, שהחלה את דרכה בתנועת הליכוד, עברה את המהפך האידאולוגי שלה עם פרסום תכנית ההתנתקות, וסייעה לאריאל שרון להעביר את התכנית בממשלה לאחר שהובס במשאל מתפקדי הליכוד. לאחר הקמת קדימה עזבה לבני את הליכוד ועברה למפלגה החדשה, ובהמשך מונתה לשרת החוץ בממשלתו של אהוד אולמרט, ושימשה בתפקיד בזמן מלחמת לבנון השנייה.

לאחר התפטרותו של אולמרט ניסתה לבני להקים ממשלה בכוחות עצמה, אך כשלה והלכה לבחירות בראשות קדימה, בהן ניצחה את בנימין נתניהו והליכוד, אך גם לאחר הבחירות לא הצליחה להקים ממשלה ונותרה באופוזיציה. בהמשך הודחה מראשות קדימה על ידי שאול מופז, ולקראת הבחירות בשנת 2013 הקימה את מפלגת התנועה, וזכתה בשישה מנדטים שהכניסו אותה לממשלה עם תיק המשפטים, בממשלת נתניהו-לפיד-בנט. 

לבני עם אריאל שרון. הלכה בעקבותיו לקדימה

לבני עם אריאל שרון. הלכה בעקבותיו לקדימהצילום: פלאש 90

לקראת הבחירות האחרונות חברה לבני לבוז'י הרצוג ומפלגת העבודה לרשימת 'המחנה הציוני', שזכתה ב-24 מנדטים, אך גם היא לא הצליחה לאתגר את שלטון נתניהו. לאחר פרישתו של הרצוג לטובת הסוכנות היהודית מונתה ליו"ר האופוזיציה.