ציפי לבני: "שמעתי מגבאי רק אני, אני ואני"

יושבת ראש התנועה הגיבה במסיבת עיתונאים דרמטית על הודעתו של יושב ראש מפלגת העבודה, אבי גבאי, שהודיע לה על סילוקה מהמחנה הציוני: "סירבתי לפניות שהיו אלי לפרק את המחנה הציוני, כולל מתוך העבודה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/19 15:05 כד בטבת התשעט

ציפי לבני: "שמעתי מגבאי רק אני, אני ואני"
כבר לא. גבאי ולבני, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

לאחר הפרידה ממפלגת העבודה שנכפתה על ציפי לבני, ופירוק המחנה הציוני על ידי אבי גבאי, הודיעה יו"ר האופוזיציה כי "השותפות עם הרצוג הייתה שותפות אמת שהביאה למחנה הציוני 24 מנדטים. גבאי לא רצה שותפות והדרך בה סיים אותה היום רק מעידה על כך". 

לבני התייחסה בנאומה לטענות של גבאי שחתרה תחת מנהיגותו, ולא עמדה בהסכם שנחתם איתה טרם כניסתה לתפקיד יו"ר האופוזיציה: "סירבתי לפניות שהיו אלי לפרק את המחנה הציוני, כולל מתוך העבודה עצמה - הבהרתי שלא אהיה חלק ממהלך כזה"

"בשבוע שעבר אמרתי שסדר העדיפות צריך להיות המדינה, המפלגה ואז אני. בנאום גבאי שמענו רק אני",כך עקצה לבני את השותף לשעבר והוסיפה,  "אמרו מעתה מפלגת העבודה בראשות גבאי והתנועה בראשות לבני. היום מתחיל יום חדש. לא יכולים להרשות לעצמנו קרבות אגו במחנה שלנו. האגו שלי בצד". 

אבי גבאי

אבי גבאיצילום: תומר ניוברג פלאש 90

לבני נשאלה על המעבר שלה בין מפלגות. לטענתה היא עומדת מאחרי אותו המצע: "מפלגות זה רק פלטפורמה", והוסיפה, "גם מנהיגים דגולים עברו בין מפלגות". 

חברת הכנסנת התייחסה גם להתבטאות שמיוחסת לגבאי "רק חרא אכל ממנה": "אף פעם לא הסתכלתי לו בצלחת, לא יודעת מה הוא אכל. אני קיימתי את מחויבויותיי. לתומי חשבתי שהדבר העיקרי בשותפות זה להביא עוד חלקים בציבור הישראלי. מלחמות בוץ בגלל אגו הן הדבר האחרון שאנחנו צריכים"

תגובת מפלגת העבודה על ההתפלגות מ"התנועה": "אנו נערכים לבחירות ולניצחון ונוביל מהלכים של איחוד וחיבור יחד עם אנשים שרוצים איחוד, חיבור ושותפות אמיתית. אבי גבאי , מועמד מפלגת העבודה לראשות הממשלה, מחויב לשינוי בישראל. אנו מאחלים לציפי לבני הצלחה בדרכה החדשה".