ציפי לבני הודיעה: פורשת מהחיים הפוליטיים

שרת החוץ והמשפטים לשעבר הודיעה שלא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת: "שנים אמרתי - קודם המדינה, אחר-כך המפלגה, ורק אחר-כך אני. אני מפסיקה את ההתמודדות בידיעה שעשיתי ככל יכולתי למען המדינה האהובה האהובה שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/19 13:55 יג באדר א'

ציפי לבני הודיעה: פורשת מהחיים הפוליטיים
ציפי לבני, צילום: ציפי לבני

יו"ר מפלגת התנועה, ח"כ ציפי לבני הודיעה כי לא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, זאת לאור מצבה של התנועה בסקרים האחרונים. מי שכיהנה כשרת החוץ וכשרת המשפטים וכממונה על המשא ומתן הפלסטיני-ישראלי לא תכהן בכנסת ה-21.

במסיבת עיתונאים שכינסה היום (ב') אמרה ח"כ לבני: "שנים אמרתי - קודם המדינה, אחר-כך המפלגה, ורק אחר-כך אני. היום אני מודיעה שהתנועה בראשותי לא תתמודד בבחירות הקרובות.

"אני מאמינה שהעמדות שלי ושל התנועה טובות יותר למדינת ישראל ושהצדק עמנו. יש בי הכוח הפנימי להמשיך ולהיאבק, אבל אין לנו מספיק כוח פוליטי לממש את הדרך שלנו לבד. אני לא אסלח לעצמי אם קולות המאמינים בדרך יתבזבזו", אמרה לבני.

"כל חיי הציבוריים ליוו אותי אותם הערכים הציוניים שינקתי בבית הוריי. פעלתי כדי לשמור על רוב יהודי בישראל ולעגן את ההכרה הבינלאומית בישראל כמדינת העם היהודי ובזכותנו להגן על עצמנו מול אויבינו. היפרדות לשלום מהפלשתינים הכרחית לשמור על רוב יהודי במדינת ישראל, על זהותה ועל ערכיה. זוהי הכתובת שעל הקיר, זוהי הכתובת שעל לוח ליבי בכל מקום פוליטי בו הייתי, לפיה קיבלתי החלטות על ביטחונה של מדינת ישראל ופעלתי להביא לאזרחיה שלום. זה המצע, החזון והדרך.

"אני עדיין חזקה, אני עדיין מאמינה שהדרך שלנו נכונה וטובה לישראל, אבל זוהי ההחלטה הנכונה לעת הזו. תמשיכו גם אתם להאמין בדרך, תדרשו מפוליטיקאים עמדה ברורה. אל תתנחמו בזה שזו הפוליטיקה, אתם יכולים לשנות אותה. יהיו שיאמרו 'עדיף היה לה לפרוש בשיא'. היום אני מפסיקה את ההתמודדות של התנועה בראשותי בידיעה שעשיתי ככל יכולתי למען המדינה האהובה שלי ולמען חיבור הכוחות שילחמו עליה, אבל זה כבר לא תלוי בי".

לבני הודתה לכל מי שהתגייס ותמך בה: "אין לי מילים לבטא עד כמה ריגשתם אותי. והיום אני מבקשת מכם סליחה. מכל איש ואישה שכתבו לי, שחיבקו אותי ברחוב וביקשו שאהיה חזקה. כל הסמסים והטלפונים של השעות האחרונות".

יואל חסון

יואל חסוןצילום: פלאש 90, מרים אלסטר

לבני סיימה את הצהרתה כשאמרה כי היא מקווה שכבר הבחירות האלה יובילו את ישראל לדרך שהיא מאמינה בה. "גם בלעדיי - היו שלום, עשו שלום".

יו"ר מפלגת התנועה, ח"כ יואל חסון הגיב על עזיבתה של לבני את מערכת הבחירות הקרובות: "עזיבתה של ציפי לבני את המערכת הפוליטית הוא רגע עצוב בשביל מדינת ישראל וגם עבורי באופן אישי. בעיניי, לישראל יש את הצורך באנשים כמוה, עם יכולות ונסיון בהנהגת המדינה. מבחינתי, אני שמח על הזכות שהייתה לי לשרת את הציבור במשך יותר מעשור בכנסת. עשיתי שלל תפקידים מיו״ר ועדת ביקורת המדינה, מרכז האופוזיציה ועד יו״ר הקואליציה. אני גאה בשלל החוקים הטובים שהעברתי ושינו כאן מציאות. חברות בכנסת היא זכות שניתנה למעטים ואני רוצה להאמין שמימשתי אותה על הצד הטוב ביותר".

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, מסרה בעקבות הודעתה של יו״ר התנועה ח״כ ציפי לבני כי: "החלטתה של ציפי לבני לפרוש מהחיים הפוליטיים היא החלטה אמיצה של אחת הפוליטיקאיות המשפיעות והחשובות בישראל. הזירה הפוליטית תחסר את ניסיונה, אומץ ליבה ודבקותה בעקרונות על פני כיסאות".