ציוץ תמיכה בעופר וינטר? דובר צה"ל ל'כיפה': לא שלנו

"הצגתו של תת אלוף עופר וינטר כמי שמוביל מלחמת דת...חוטאות למציאות", זו הייתה לשון "ציוץ" התמיכה בקצין הסרוג שהופצה ברשת. הדברים, שדמו למילות הגיבוי של צה"ל לאלוף יאיר גולן, התבררו כמזויפים

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/08/18 14:15 ג באלול התשעח

ציוץ תמיכה בעופר וינטר? דובר צה"ל ל'כיפה': לא שלנו
עופר וינטר, צילום: פלאש 90

מאז שצה"ל פרסם אתמול (שני) בטוויטר ציוץ תמיכה באלוף יאיר גולן, בתגובה לקמפיין נגד מועמדותו לתפקיד הרמטכ"ל, צצה ברשת הודעה דומה שהתייחס לתא"ל עופר וינטר. עם זאת, מחיפוש בחשבון הטוויטר הרשמי של דובר צה"ל לא נמצא זכר לציוץ.

מסתבר שיש מי שלא אהב את התמיכה הרשמית של צה"ל באלוף גולן, על רקע שתיקתו לנוכח המתקפה שחווה וינטר, לאחר המכתב שהפיץ בקרב לוחמי חטיבת גבעתי במסגרת מבצע 'צוק איתן'.

"תת אלוף עופר וינטר", נכתב בציוץ שהופץ כביכול תחת חשבונו הרשמי של צה"ל, "משרת בצהל 28 שנים בכל גזרות הלחימה ותרומתו לביטחון ישראל גדולה. הישגי צה"ל בלחימה בטרור, תחת פיקודו, מדברים בעד עצמם. הצגתו של תת אלוף עופר וינטר כמי שמוביל מלחמת דת וההתייחסות לציטוטיו ממקורות היהדות כביטוי לחוסר נאמנות לערכי צה"ל, חוטאות למציאות. כל ניסיון לא מבוסס להטיל דופי בשמו הטוב של מפקד בצה"ל ובתרומתו המבצעית-אינו ראוי".

ציוץ התמיכה המזוייף בוינטר

ציוץ התמיכה המזוייף בוינטרצילום: צילום מסך

כזכור, בזמן שוינטר שימש כמח"ט גבעתי הוא כתב מכתב, לחייליו שעמדו להיכנס לרצועת עזה, בו שילב ביטויים ופסוקים מן המקורות. בעקבות הדברים תקפו אותו גורמים שונים שטענו כי מדובר באמירות קיצוניות וכי הוא אינו ראוי לשמש כמפקד בצה"ל.

לפניית 'כיפה' הדגישו בדובר צה"ל כי הם לא עומדים מאחורי הדברים וכי הציוץ לא אמיתי ולא נרשם בחשבון הטוויטר של הצבא.

ציוץ התמיכה באלוף גולן

ציוץ התמיכה באלוף גולןצילום: צילום מסך מטוויטר

מי שהפיץ את ההודעה המזויפת נצמד, ככל הנראה כדי לחדד את הביקורת, להודעה שצה"ל כן הוציא בנושא הקמפיין נגד האלוף גולן, בו נטען בית היתר על ידי מספר משפחות שכולות, בשיתוף תנועת 'אם תרצו', כי האלוף אינו מתאים לתפקיד הרמטכ"ל מאחר והוא "התבטא ואמר כי הוא מעדיף את חיי אוכלוסיית האויב על-פני זו של חיילי צה"ל ששומרים עלינו ומסכנים את גופם ונפשם".

בציוץ שיצא אתמול על ידי דובר צה"ל נאמר כי האלוף יאיר גולן משרת בצהל 38 שנים בכל גזרות הלחימה ותרומתו לביטחון ישראל גדולה.הישגי צה״ל בלחימה בטרור,תחת פיקודו, מדברים בעד עצמם.הצגתו של האלוף גולן כמי שלא פעל או לא יפעל מול מחבלים,חוטאת למציאות.כל ניסיון לא מבוסס להטיל דופי בשמו הטוב של מפקד בצה״ל ובתרומתו המבצעית-אינו ראוי".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן